Conecteaza-te cu noi

Administratie

Consilierii județeni s-au reunit pentru ultima dată în actuala formulă. Vezi ce proiecte au aprobat

Published

on

sedinta cjc

Consilierii județeni s-au reunit astăzi, 17 octombrie 2024, în ultima ședință ordinară din actualul mandat, pentru a dezbate și vota cele 45 de proiecte de hotărâre înscrise pe ordinea de zi. Dintre acestea, un număr de unsprezece proiecte au fost retrase. Este vorba despre proiectele cu numărul 182, 183, 184, 185, 196, 197, 198, 199 și 211 – proiecte ce vizau desemnarea reprezentanților Consiliului Județean Constanța în cadrul unor Comisii și Consilii de administrație din instituțiile subordonate. De asemenea, a fost retras proiectul cu nr. 227 privind aprobarea asocierii UAT Județul Constanta si UAT Comuna Limanu în vederea realizării în comun a execuției de lucrări a Lotului 2 Tronson 2 aferent obiectivului de Investiții „Amenajare Gheorghe Bunoiu și înființare refugii parcare/spații verzi pe strada Mihail Kogălniceanu în localitatea 2 Mai, comuna Limanu, judetul Constanta” și proiectul nr. 228 privind aprobarea Organigramei, Statului de functii și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța.

Primul proiect de hotărâre aprobat a fost cel cu privire la acordarea unor stimulente financiare lunare personalului din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța pentru anul 2024. Suma propusă de către conducerea SCJU Constanța este de 70.000 lei/lună, cu o valoarea totală a stimulentelor pentru întregul an de 280.000 de lei. Aceasta va fi acoperită din veniturile proprii ale unității medicale, fiind prevăzute în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al SCJU. Scopul acestui proiect este de a asigura o recompensă financiară proporțională cu munca depusă și responsabilitatea fiecărei funcții în parte. Printre criteriile ce au fost luate în considerare pentru acordarea stimulentelor se numără și calificativele maxime obținute în ultimii trei ani la evaluarea anuală, orele suplimentare lucrate din cauza lipsei de personal, implicarea în sarcini suplimentare, dar și participarea la comisii și la implementarea procedurilor interne.

Domeniul asistenței sociale și protecției copilului a adus în atenție un număr semnificativ de proiecte de hotărâre, reflectând prioritățile acestui sector. Mai exact, șase proiecte de hotărâre au vizat înființarea prin restructurare a serviciilor sociale cu cazare aflate în subordinea DGASPC Constanța, precum și aprobarea Regulamentelor de Organizare și Funcționare aferente acestora. Este vorba despre Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități (CIA) Sf. Andrei Negru Voda, CIA Armonia Negru Voda, CIA Poarta Albă, Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati (CAbR) Floarea Soarelui Techirghiol, CAbR Lotus Techirghiol și CAbR Aurora Techirghiol.  Obiectivul principal al acestui amplu proces de restructurare este de a le asigura persoanelor adulte cu dizabilități, serviciile specifice de care au nevoie, în alternative de tip familial sau rezidențial adaptate nevoilor lor, confortabile și sigure din punct de vedere al securității personale, cu o capacitate maximă de 50 de persoane.

De asemenea, pentru două dintre centrele vizate – CIA Armonia Negru Vodă și Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Artemia Techirghiol – consilierii au aprobat revizuirea planurilor de restructurare, extinzând perioada alocată acestor proiecte. Decizia a fost luată în contextul schimbărilor din perioada 2021-2024, legate de persoanele instituționalizate, fiind necesară reevaluarea beneficiarilor pentru a identifica cele mai bune soluții privind dezinstituționalizarea sau tranziția acestora către servicii de capacitate redusă.

Un alt proiect de hotărâre a făcut referire la modificarea Organigramei, Statelor de Funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, pentru anul 2024. În urma rectificării, DGASPC Constanța își menține structura de personal pentru aparatul de specialitate, modificările intervenind în structura serviciilor sociale, cu și fără cazare. În urma închiderii unor servicii sociale și deschiderii altora noi, numărul de posturi din cadrul Direcției de Protecție a Copilului va crește de la 530 la 562, însemnând o suplimentare de 32 de posturi. În ceea ce privește Direcția de Asistență Socială pentru Persoane Adulte, numărul total de posturi va ajunge la 1.023, ceea ce reprezintă o creștere de 70 de posturi față de situația actuală.

Tot astăzi, aleșii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici faza DALI, precum și actualizarea valorii totale a bugetului pentru obiectivul de investiții Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Techirghiol din cadrul proiectului „DESCHIȘI CĂTRE COMUNITATE” finanțat prin Programul Național de Redresare si Reziliență. Obiectivul general al proiectul îl constituie creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități instituționalizate și prevenirea instituționalizării persoanelor cu dizabilități, concomitent cu dezvoltarea serviciilor alternative de sprijin pentru viață independentă și integrare în comunitate. Ca urmare a actualizării devizului general pentru acest obiectiv de investiție, bugetul a fost suplimentat cu suma de 1.799.330,23 lei, reprezentând cheltuiala neeligibilă susținută de beneficiar, rezultând o valoare totală finală a proiectului de 3.104.013,64 lei. Clădirea, amplasată pe strada Eroilor nr. 26, loc Techirghiol, are o suprafața totală a terenului de 6.084 mp, conform măsurătorilor. În cadrul proiectului va fi renovată o suprafața desfășurată de 520 mp și o suprafață construită de 267 mp.

Pe ordinea de zi s-au aflat și rectificări bugetare în cadrul a douăsprezece instituții subordonate Consiliului Județean Constanța, precum și în ceea ce privește bugetul de venituri și cheltuieli al Județului Constanța, pe anul 2024. Vorbim despre rectificări între articole bugetare, de la articole unde s-au făcut economii la articole bugetare unde s-a identificat necesitatea de fonduri suplimentare, în cazul: Muzeului de Artă Populară Constanța, Teatrului pentru Copii și Tineret Constanța „Căluțul de Mare”, Muzeului de Artă Constanța, Unității de Asistență Medico-Socială Agigea, Centrului Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada”, Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Maria Montessori” Constanța și Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Albatros” Constanța.

În scopul bunei funcționări, bugetul a fost suplimentat la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța, cu suma de 1.301.500 lei față de ultimul buget aprobat, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, cu suma de 19.516.600 lei, la Teatrul de Stat Constanța, cu suma de 350.000 lei și la Biblioteca Județeană „I. N. Roman” Constanța, cu suma de 4.800 lei.

Doar în cazul Directiei Generale de Evidență a Persoanelor Constanța, bugetul a fost rectificat în sensul diminuării cu suma de 250.000 de lei, de la 9.053.000 lei la 8.803.000 lei.

Totodată, rectificarea bugetului județului Constanța a constat în majorarea veniturilor cu suma de 62.554.880 lei și a cheltuielilor cu suma de 44.867.880 lei. Astfel, la partea de venituri bugetul rectificat este de 828.672.740 lei, în timp ce la partea de cheltuieli acesta se ridică la 921.286.730 lei, înregistrând un deficit care va fi acoperit din disponibilitățile aflate în contul de excedent bugetar al anilor precedenți.

Un alt proiect dezbătut și aprobat a fost cel cu privire la trecerea unor bunuri imobile, proprietate publica a Comunei Tortoman, din domeniul public al UAT Comuna Tortoman în domeniul public al UAT Județul Constanța. Acest demers are drept scop realizarea unui drum de acces care va facilita circulația și transportul utilajelor și vehiculelor de mare tonaj către obiectivul „Depozit conform de deșeuri Tortoman, Stație de sortare a deșeurilor reciclabile și Stație TMB Tortoman” (CMID). În acest sens, au fost identificate cinci tronsoane de drumuri care formează calea de acces ce leagă amplasamentul CMID Tortoman de drumul județean DJ 224.

Pe ordinea de zi s-a aflat și aprobarea proiectului „Diversificarea serviciilor de educație timpurie în județul Constanța”, a cheltuielilor aferente și a Acordului-cadru de parteneriat pentru realizarea acestuia. Prin acest proiect, Consiliul Județean Constanța urmărește finanțarea măsurilor dedicate diversificării și flexibilizarea serviciilor de suport socio-educațional, prin susținerea de acțiuni și măsuri strategice la nivel local, menite să îmbunătățească accesul la educația timpurie, copiilor cu vârste de la trei luni la șase ani. Proiectul va fi depus în cadrul apelului de proiecte “Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de educație timpurie”, anunțat la începutul lunii iunie de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și are o valoare totală de 38.879.308.15 lei cu TVA și o perioadă de implementare de maxim 40 de luni. Având în vedere că apelul finanțează un singur proiect la nivelul fiecărui județ, Consiliul Județean Constanța, în calitate de lider de proiect, se angajează, alături de Inspectoratul Școlar Județean Constanța și UAT-uri din județul Constanța, să desfășoare în comun activități în vederea implementării proiectului.

Și proiectul privind „Restaurarea, conservarea, amenajarea si valorificarea cultural-turistica a Cetății Carsium” s-a aflat în atenția aleșilor locali. Pentru acest obiectiv a fost actualizat Devizul General, prin majorarea valorii lucrărilor C+M, de la 9.615.225,43 fără TVA la 10.881.662,13 lei fără TVA. Prin urmare, valoarea totală actualizată a investiției este de 13.335.571,37 lei fără TVA.

Ședința s-a desfășurat în format fizic, fiind prezenți în total 33 de consilieri județeni.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions