În cursul zilei de azi, în Terminalul pentru Pasageri al Portului Constanța va fi ”o zi istorică pentru industria navală românească”, potrivit Biroului de presă al companiei Damen.
Şantierul Damen din Galaţi a construit prima navă de patrulare pentru Marina Militară din Pakistan.
Nava de patrulare (corveta) va fi livrată din portul Constanța în prezența conducerii Forțelor Navale Române și a Forțelor Navale din Pakistan.
Corveta Offshore Patrol Vessel 1900 – „PNS YARMOOK“ – a fost construită de muncitori români, pentru Ministerul Apărării – Marina Militară din Pakistan.
Update: Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei Damen, Gerry Ernst, prețul plătit de către Marina Militară din Pakistan e confidențial, dar este de ordinul sutelor de milioane de euro.
Construcția navei a durat 1 an și 8 luni. O a doua corvetă pentru Marină Pakistaneză este deja în lucru.
Iată câteva date referitoare la această navă de patrulare.
Lungimea maxima (m)………………………………… 91,25 m
Lungimea intre perpendiculare (m)………………….… 83.54 m
Latimea maxima (m)…………………………………… 14,00 m
Pescajul navei goale(m)………………………………… 3,75 m
Pescajul maxim(m)…………………………………….. 3,90 m
Inaltimea de constructie(m)……………………………. 6,75 m
Inaltimea maxima (m)………………………………….. 30.943 m
Bordul liber(cm)………………………………………… 3,100 cm (navigational draught to main deck)
Zona de navigatie………………………………………. unrestricted service (nelimitata)
Tonaj brut (GT)……………………………………….. 2843 tone
Tonaj net (TRN)………………………………………. necalculat
Deplasament maxim (t)……………………………….. 1914 tone
Numarul si tipul M.P……………………………… 4 x Propulsie Diesel (type 3516 E)
Puterea M.P. (kW / CP)…………………………… 4 x 2525 bkW, propulsie in linie