Primăria municipiului Constanța a definitivat proiectul de hotărâre privind Regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului Constanța. În principal, Constanța a fost împărțită în două zone de publicitate restrânse (ZR1 și ZR2) și zona de publicitate lărgită (ZL). Consilierul local al USR-PLUS Cătălin Iacob a scris pe Facebook că o propunere din noul regulament de publicitate va fi ca vitrinele serviciilor funerare să fie translucide astfel încât vederea în interior din spațiul public să fie complet împiedicată. Mai mult de atât, expunerea obiectelor funerare pe fațade, scări sau domeniul public să fie complet interzise, spune acesta.
„Nu este normal ceea ce se întâmplă acum. În Constanța, publicitatea s-a făcut care cum pe unde a vrut. Pe spații verzi, în intersecții, pe domeniu public cu sau fără autorizații. Designul urban a fost înlocuit de kitsch, iar autorităților nu le-a păsat, ba mai mult au fost complice. Noul regulament va impune reguli stricte, iar Poliția Locală este obligată să vegheze la respectarea acestora.“, subliniază Iacob.
Zonele de publicitate restrânsă: sunt zone în care se instituie restricții speciale și sunt permise doar anumite mijloace publicitare, care prin dimensiuni, formă sau amplasare să nu altereze caracteristicile arhitecturale și ambientale ale zonei. Se delimitează două subzone de reglementare cu publicitate restrânsă: ZR1 – zona de publicitate restrânsă cu maximă restricție și ZR2 – zona în care se impun restricții speciale.
▪ Zona de publicitate lărgită ZRL – alcătuită din teritoriul municipiului Constanța cu excepția zonelor ZR1 și ZR2, în care sunt permise toate mijloacele de publicitate cu încadrare în prevederile prezentului regulament.
Proiectul de hotărâre va fi supus aprobării Consiliului Local Constanța.
http://www.primaria-constanta.ro/docs/default-source/documente-pwpmc/de-interes-public—legea-52-2003/transparen%C8%9B%C4%83-decizional%C4%83/regulament-publicitate_martie2021/proiecthotarare.pdf?sfvrsn=2
Sursa foto: facebook.com/Cătălin-Iacob
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta