Conecteaza-te cu noi
palaz

Societate

CSM: Din 15 mai, măsuri obligatorii de protecţie în instanţele judecătoreşti

Published

on

În cursul zilei de azi, 12 mai, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a adoptat măsuri privind desfăşurarea activităţii administrativ-teritoriale în instanţele judecătoreşti începând cu data de 15 mai, printre care distanţarea socială, desfăşurarea dezbaterilor şi prin videoconferinţe, dezinfectarea sălilor de judecată, obligativitatea purtării de echipamente de protecţie, căi separate de acces.

Hotărârea a fost dată pentru a permite instanțelor judecătorești să funcționeze în continuare în condiții de siguranță și cu mijloace adecvate pentru gestionarea crizei generate de nevoia limitării infecțiilor cu noul coronavirus SARS-CoV-2.

De asemenea, ţinând seama de necesitatea unei abordări coordonate în  privința acestei situații, care să asigure o implementare unitară a măsurilor de prevenție la nivelul tuturor instanțelor din România, precum și garanții pentru toate persoanele care apelează la justiție, a fost adoptată Hotărârea nr. 734.

Potrivit acesteia, judecătorii vor avea, în acest an, doar o lună de vacanţă, în intervalul 1-31 august. Asta, în condiţiile în care instanţele trebuie să recupereze perioada în care nu au luat în discuţii dosare din cauza epidemiei de coronavirus.

Advertisement
usr

În acelaşi timp, CSM a decis și că se poate efectua concediul de odihnă anual pentru întregul personal al instanţelor judecătoreşti şi în afara duratei vacanţei judecătoreşti, fără a perturba buna desfăşurare a activităţii instanţei.

În hotărăre, Consiliul a precizat, de asemenea, că toate activitatea cu publicul se va desfăşura doar pe bază de programări,  cu respectarea regulilor de distanţare socială şi doar în măsura în care justiţiabilii nu au posibilitatea de a consulta dosare ori evidenţe în format electronic. În cazuri excepţionale, preşedintele instanţei sau persoana desemnată de acesta va putea permite accesul şi fără o programare prealabilă.

Consiliul Superior al Magistraturii recomandă ca accesul în instanţe să fie făcut cu 10 minute înainte de începerea şedinţei de judecată iar cauzele să fie programate astfel încât să se evite aglomerarea de persoane.

Programul şedinţelor de judecată, programul de lucru cu publicul şi informaţiile necesare programării prealabile pentru accesul la compartimentele care desfăşoară activităţi cu publicul se aduc la cunoştinţă prin afişare la loc vizibil, prin publicare pe pagina de internet a instanţei, precum şi prin orice alt mijloc de informare publică.

În măsura în care este posibil, se recomandă ca intrarea şi ieşirea din sediul instanţei să se facă pe căi de acces separate.

Advertisement
usr

Pe întreagă perioadă în care se află în incinta instanţei, personalul acesteia, justiţiabilii, alţi participanţi la procesele civile şi penale, precum şi publicul sunt obligaţi să poarte echipamentele de protecţie individuale.

Preşedintele completului de judecată sau preşedintele instanţei pot dispune înlăturarea din sala de judecată sau din incinta instanţei a persoanelor care nu respectă, în mod nejustificat, obligaţia de a purta echipamente de protecţie.

Transmiterea cererilor de chemare în judecată, a căilor de atac, precum şi a oricăror alte cereri adresate instanţei care nu se depun direct în şedinţă, precum şi comunicarea acestora către părţi se recomandă a fi realizate prin mijloace electronice.

Se recomandă ca depunerea de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei şi transmiterea lor către părţi să fie făcută prin poştă sau prin mijloace de comunicare electronică, pe cât posibil, nu în timpul şedinţei de judecată.

Hotărârea nr. 734 poate fi accesată aici.

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions