Conecteaza-te cu noi
palaz

Administratie

Cum explică administrația Chițac eșecul pierderii fondurilor europene pentru reabilitarea zonei peninsulare

Published

on

Administrația Chițac a înregistrat un nou eșec. Este vorba despre proiectul de „Reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanta – etapa II”, care a fost pierdut. Valoarea totală a proiectului era de 26.443.554 lei, din care finanțarea nerambursabilă era de 25.317.651 de lei. Într-un comunicat de presă, autoritatea locală vine cu o serie de precizări legate de motivele care au dus la pierderea proiectului. Printre altele, unul dintre motivele invocate de Chițac este legat contestația și anularea regulamentului de acces în zona Peninsulară. Primăria afirmă că, „fără un regulament de acces în zonă, care să interzică accesul autovehiculelor, nu se puteau atinge obiectivele și indicatorii proiectului.“

Iată comunicatul integral al Primăriei:

„Cu privire la proiectul de “Reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanta – etapa II”, facem următoarele precizări:

  1. Proiectul a fost accesat din lista de rezervă a Programului Operațional Regional, fiind finanțat din economiile rezultate în urma procedurilor de licitaţie. Proiectul a fost depus spre finanțare pe data de 28.03.2019, iar contractul de finanțare a fost semnat în data de 22.02.2021.
  2. Obținerea cu întârziere a avizelor solicitate prin Certificatul de urbanism, a atras de la sine întârzieri în obținerea Autorizației de construire. Din această cauză a fost întârziată elaborarea Proiectului tehnic de execuție și, pe cale de consecință, organizarea procedurii de achiziție a execuției lucrărilor și contractarea acestora s-au făcut cu întârziere.
  3. Procedura de achiziție s-a făcut prin licitație deschisă. La procedură s-au înscris șapte operatori economici. Ofertele depuse au fost foarte complexe și au necesitat o evaluare amănunțită din partea comisiei care a fost nevoită să organizeze mai multe runde de clarificări pentru o evaluare corectă a ofertelor. Pe data de 01.08.2022 unul dintre operatorii economici a cărui oferta n-a fost declarată câștigătoare a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Având în considerare complexitatea dosarului, CNSC a decis pe data de 16.09.2022 prelungirea soluționării contestației cu încă zece zile.
  4. Demararea contractului de execuție a avut următoarele etape:
  • s-a modificat durata de execuție a contractului cu 10 luni și de la 24 s-a ajuns la 14 ca urmare a prelungirii duratei de obținere a Autorizației de Construire;
  • ordinul administrativ prin care Supervizorul a notificat data de începere, respectiv 07.11.2022 a fost emis cu întârziere;
  • La debutul execuției proiectului Antreprenorul a notificat beneficiarul cu privire la existenta unor rețele de utilități pe șantier, care sunt amplasate la adâncimi superficiale în afara prescripțiilor și normativelor tehnice sau pe trasee diferite față de conținutul avizelor obținute de la entitățile avizatoare;
  • Închiderea temporară a amplasamentului de depozitare a deșeurilor provenite din lucrările de constructii gestionat de UAT municipiul Constanta, locație indicată în certificatul de urbanism.
  • Principalul motiv de renunțare a fost cel reprezentat de costurile aferente transportului și depozitării deșeurilor provenite din lucrările de construcții care au crescut cu aproximativ 3000% fața de prețurile ofertate de Antreprenor. Prețul cu care a fost adjudecată lucrarea care era stipulat în contractul de execuție s-a mărit cu aproximativ 27 % faţă de prețurile ofertate de antreprenor. În concluzie Antreprenorul a sesizat această vulnerabilitate și a adus la cunoștință beneficiarul că în urma creșterilor prețurilor nu se mai încadrează în valoarea licitată.
  1. Un alt motiv este contestația și anularea regulamentului de acces în zona Peninsulară, corelat cu Obiectivul proiectului – transformarea tuturor străzilor cuprinse în proiect în străzi pietonale, cu asigurarea accesului doar pentru autovehiculele serviciilor de urgență (pompieri, salvare, poliție) a condus la reanalizarea oportunității demarării acestuia. Fără un regulament de acces în zonă, care să interzică accesul autovehiculelor, nu se puteau atinge obiectivele și indicatorii proiectului.“

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions