Într-un articol publicat în urmă cu câteva zile, Ordinea.ro nota că Primăria Constanța urmează să plătească 125.000 de lei, plus TVA, unei firme din Galați pentru întocmirea unui studiu și a unui Plan de calitate a aerului. În replică, Primăria Constanța a dat publicității un comunicat în care vine cu o serie de precizări.
Iată comunicatul integral trimis în urma articolului „Primăria Constanța plătește 25.000 de euro pentru un studiu care deja există“:
„În anul 2018, Primăria Municipiului Constanța a contractat societatea MCM EVA SRL, prin procedură de achiziție directă pentru realizarea Planului de calitate a aerului pentru municipiul Constanța, cu o valoare a contractului de 77.300 lei fără TVA. Potrivit legislației în vigoare, achizițiile cu o valoare de până în 135.000 lei pot fi încheiate prin achiziție directă.
Menționăm că autoritatea locală avea obligația elaborării acestui document, în conformitate cu Ordinul ministrului mediului nr. 598/2018, abrogat de Ordinul nr. 2202/2020 prin care pentru anumite aglomerări urbane este necesară realizarea studiului și a planului de calitate a aerului.
În luna decembrie a anului 2018, societatea contractată a furnizat un draft al Planului, care a fost postat pe site-ul municipalității pentru consultarea publică și, totodată, pentru a anunța inițierea procesului de elaborare a documentului.
Odată încheiată procedura de consultare publică la începutul anului 2019, instituțiile abilitate au solicitat modificări ale documentului furnizat. Au urmat 2 ani în care Primăria Constanța a solicitat prestatorului modificări ale Planului de calitate a aerului cerute de Agenția de Protecția Mediului Constanța și Agenția Națională a Mediului, modificări care nu au fost efectuate conform solicitărilor.
Având în vedere că după 2 ani în care au fost somați să facă modificările cerute de instituțiile specializate în structura și conținutul Planului, societatea nu a făcut făcut acest lucru, Primăria a fost nevoită să rezilieze contractul.
Precizăm, de asemenea, că Primăria Constanța nu a făcut nicio plată către societatea MCM EVA SRL pentru documentele furnizate în timpul celor 2 ani de contract.
La începutul anului 2021, având în vedere că Primăria Constanța este în continuare obligată să aibă un Plan de calitate a aerului (care trebuia să fie finalizat în 2019) a fost reluată procedura de achiziție. Operatorul economic care este însărcinat să realizeze acum Planul de calitate a aerului (Enviro Ecosmart SRL Galați) a fost identificat pe platforma de achiziții publice SICAP, i-a fost solicitată o ofertă și ulterior, după îndeplinirea procedurilor legale a fost semnat contractul de servicii.
Ca urmare a lipsei Planului, Garda Națională de Mediu Constanța – Comisariatul Județean Constanța a anunțat un control la Primăria Constanța în următoarele zile.“
Citește și:
Primăria Constanța plătește 25.000 de euro pentru un studiu care deja există
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta