Conecteaza-te cu noi

Actual

Cumpărăm elicoptere pentru operațiuni medicale și de căutare-salvare

Published

on

Premierul Viorica Dăncilă a participat astăzi la semnarea Acordului-cadru de furnizare a unor elicoptere ușoare, echipate corespunzător pentru operațiuni medicale și de căutare-salvare în mediul montan sau medii greu accesibile. Proiectul este finanțat din fonduri europene, este valabil pentru o perioadă de 48 de luni și are ca obiectiv achiziționarea, în total, a 10 elicoptere pentru operațiuni medicale și de căutare-salvare.

În prima etapă, vor fi achiziționate patru elicoptere ușoare multifuncționale, complet echipate pentru misiuni aero-medicale și de căutare-salvare în mediul montan sau medii greu accesibile, urmând ca în a doua etapă să fie achiziționate alte șase.

Acordul-cadru a fost semnat, din partea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență de generalul de brigadă Dan-Paul Iamandi, din partea Inspectoratului General de Aviație de comandorul Catalin-Paul Dache și din partea Airbus Helicopters România (promitent furnizor) de către directorul comercial Radu Homorozeanu.

”Achiziționarea elicopterelor noi echipate complet pentru intervenții în caz de urgență este un demers imperativ în condițiile în care flota de care dispun în acest moment autoritățile este insuficientă pentru a răspunde intervențiilor medicale și de căutare-salvare și, în special, pentru operațiunile de salvare montană. Facem un pas important care se adaugă celorlalte demersuri ce fac parte dintr-un nou concept al managementului pentru situații de urgență – VIZIUNE 2020”, a subliniat prim-ministru.

Proiectul Viziune 2020 este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare și are drept obiectiv dotarea cu tehnică de intervenție, în scopul reducerii timpului de răspuns în situații de urgență și asigurarea unei reacții rapide și eficiente la dezastre a echipajelor de intervenție. Proiectul presupune trei paliere de dezvoltare prin achiziționarea tehnicii care să susțină intervențiile în mediile aerian, terestru și maritim.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a fost desemnat unitate de achiziții centralizată pentru achiziția de elicoptere ușoare, medii și grele, precum și a unui simulator de zbor destinat Inspectoratului General de Aviație, necesare pregătirii și executării misiunilor în situații de urgență.

Inspectoratul General de Aviație este autoritate contractantă pentru încheierea contractelor subsecvente.

La evenimentul de semnare a Acordului-cadru, desfășurat la Palatul Victoria, au mai participat ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mânzatu, ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Moga, secretarul de stat șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat, secretarul de stat din ministerul Sănătății, Rodica Nassar, ambasadorul Franței, ES Michèle Ramis, ambasadorul Germaniei, ES Cord Meier-Klodt, reprezentanți ai IGSU, IGA și ai Airbus Helicopters România.

Ministerul Afacerilor Interne, prin operatorul său aerian – Inspectoratul General de Aviaţie – dispune în prezent de 22 de aeronave, respectiv 20 de elicoptere şi 2 avioane, reprezentând un grad general de asigurare de 56% faţă de totalul prevăzut în Strategia dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010-2020, aprobată prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 132.496/05.10.2010.

Din totalul de 14 elicoptere uşoare aflate în dotare, 10 sunt destinate executării misiunilor aeromedicale, dar niciuna dintre aceste aeronave nu este echipată conform specificului misiunilor de căutare-salvare, respectiv misiunilor de salvare din medii montane, din mediul maritim sau din medii greu accesibile

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions