Societate
Damen Mangalia începe construcția unei nave pentru recuperarea de diamante de la mare adâncime.
Published
6 ani agoon
Biroul de presă al Șantierului Damen Mangalia a remis un comunicat de presă potrivit căruia va fi construită o navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamente din lume. Contractul a fost atribuit șantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei.
Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.
Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri – în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.
De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.
Caracteristicile unice ale șantierului naval Mangalia au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.
”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.
Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată și prima livrare de diamante.
Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.
Alte informații despre Șantierul Naval Damen Mangalia
Noi contracte semnate anterior. Vase de lux pentru croaziere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia – în cel mai mare șantier naval din Europa.
Contractele majore recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.
Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.
Noi contracte, noi locuri de muncă. Pentru a-si indeplini contractele recent semnate, Santierul Damen Mangalia intenționează sa creeze noi locuri de munca. Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în santierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest numar a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului. Pe langa creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Santierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.
Noi locuri de muncă și educație pentru viitor. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Santierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu scolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Santierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunități pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.
Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.
În plus, pentru a demonstra performanța in domeniile ecologie, controlul de calitate și de siguranță a șantierului, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.
Înainte de a prelua conducerea operațională a Santierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Santierul Naval Galati. De la deschiderea porților sale în 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.
La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore careb vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.
Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.
“Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră”, a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.
Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.
Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.
Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.
În plus, pentru a demonstra performanța în domeniile protecției mediului, controlul de calitate și de sanatate si securitate, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.
Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.
Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.
Înainte de a prelua conducerea operațională a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.
Comentarii pe Facebook
Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!