Deputatul PNL Marian Cruşoveanu a declarat, marţi, în cadrul conferinţei internaţionale „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022”, că media de alcoolemie admisă la nivelul ţărilor europene este de 0,05 la mie, în timp ce, în România, este 0.08 la mie. Trebuie să modificăm legislaţia şi să tindem spre zero alcool în rândul conducătorilor auto, a precizat parlamentarul liberal.
”Este obligatoriu să adoptăm cât mai repede noua Strategie naţională de siguranţă rutieră, prin care putem să minimalizăm ororile pe care le pot face participanţii în trafic”, a spus deputatul. Marian Cruşoveanu a arătat că la nivelul ţării noastre, ”este necesară atât voinţă politică cât şi măsuri urgente în ceea ce priveşte îmbunăţirea legislaţiei în domeniu. ”Potrivit datelor oficiale, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave, în România, sunt viteza neadaptată la condiţiile de drum, lipsa şi degradarea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere, precum şi prezenţa alcoolemiei peste limita permisă în rîndul conducătorilor auto. În ceea ce priveşte alcoolemia conducătorilor auto, ţara noastră pare extrem de permisivă comparativ cu celelalte ţări europene. Dacă media de alcoolemie admisă la nivelul ţărilor europene este de 0,05 la mie, din păcate în România este 0.08 la mie, ceea ce ne indică faptul că trebuie să modificăm legislaţia şi trebuie să tindem spre zero alcool în rândul conducătorilor auto”, a spus el citat de jurnaliștii de la stiripesurse.ro.
Deputatul a mai afirmat că în România a existat o schimbare relativă în privinţa reducerii numărului de accidente şi decese rutiere, dar, în timp ce majoritatea statelor europene a atins ţinta de reducere a deceselor cu 50% , România nu a reuşit să atingă acest nivel şi s-a oprit la nivelul de 37%.
Iată mesajul integral:
Conferință internațională despre siguranța rutieră, organizată de Parlamentul României, intitulată ”Comportamentul uman în siguranța rutieră – 2022”. În cadrul acestui eveniment, am subliniat necesitatea unor măsuri legislative pentru sporirea siguranței rutiere în România.
Rapoartele pe care le-am consultat privind siguranța rutieră, realizate de mai multe entități, sunt extrem de îngrijorătoare. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, 221 de oameni sunt uciși zilnic pe drumurile publice din Europa, în accidente rutiere. În plus, extrem de mulți rămân cu leziuni – temporare sau pe viață – în urma acestor situații tragice de pe drumurile publice.
Conform datelor existente la nivelul țării noastre, principalele cauze ale accidentelor rutiere grave din România sunt viteza neadaptată la condițiile de drum, lipsa și degradarea indicatoarelor și a marcajelor rutiere, precum și conducerea de vehicule sub influența băuturilor alcoolice.
În România, în perioada 2010-2020, a existat o schimbare relativă privind reducerea numărului de accidente și decese rutiere. În timp ce majoritatea statelor au atins ținta de reducere a deceselor cu 50%, România a ajuns doar la 37%.
În următorul deceniu, este nevoie de curaj în deciziile politice pentru a schimba filozofia referitoare la siguranța traficului rutier și să contribuim, totodată, la schimbarea semnificativă a comportamentului conducătorilor auto, pentru ca astfel, până în anul 2050 să putem să ne îndreptăm spre zero decese în urma accidentelor rutiere.