În sala „Remus Opreanu” a Palatului Administrativ din municipiul Constanţa s-a desfășurat, astăzi, de la ora 10.00 dezbaterea publică a proiectului de hotărâre privind aprobarea „Regulamentului de acces în zona penninsulară a municipiului Constanţa”. Potrivit unei informări a Primăriei Constanța, zona peninsulară supusă viitorului Regulament este delimitată de străzile Negru Vodă, Termele Romane şi de Portul Turistic Tomis, iar scopul Municipalității este dat de intenția reglementării accesului în această zonă este acela de protejare a acestei părţi urbanistice importante a municipiului tomitan, cu numeroase vestigii antice, clădiri monument, având stiluri şi caracteristici bine definite.
Astfel, în conformitate cu documentele atașate proiectului, vor exista:
1. Zone exclusiv pietonale (cu destinație pietonală cu excepția desfășurării unor evenimente sociale, culturale și/sau sportive, a executării de lucrări de construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale):
Faleza Cazino Constanța; Bd. Tomis (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Sulmona și segmentul cuprins între Str. Sulmona și Piața Ovidiu); Piața Ovidiu și Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Petru Rareș și Piața Ovidiu).
2. Zone ocazional carosabile (cu destinație preponderent pietonală și ocazional carosabilă):
Str. 9 Mai; Str. Arhiepiscopiei; Str. C. A. Rosetti; Str. Callatis; Str. Căpitan Vasile Țurcanu; Str. Constantin Brâncoveanu; Str. Crângului; Str. Cristea Georgescu; Str. Dianei; Str. Dimitrie Cantemir; Str. Doinei; Str. Dr. Aristide Karatzali; Str. Dr. Francisc Reiner; Str. Ecaterina Varga (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Callatis); Str. Grigore Tocilescu; Str. Horia; Str. Ion Theodorescu Valahu; Str. Krikor H. Zambaccian; Str. Maior Gheorghe Șonțu; Str. Marcus Aurelius; Str. Mircea cel Bătrân (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu); Str. Nicolae Titulescu; Str. Orient; Str. Ovidiu; Str. Petru Rareș; Str. Poștei; Str. Profesor Doctor Ion Cantacuzino; Str. Remus Opreanu; Str. Revoluției din 22 Decembrie 1989; Str. Sulmona; Str. Traian (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu); Str. Vasile Alecsandri; Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Termele Romane și Str. Petru Rareș); Str. Vântului.
Tensiuni și cerințe
Astăzi, agenții economici au transmis reprezentanților Municipalității că afacerile le vor fi puse în pericol,că nu vor veni turiștii cu valizele la pas prin zonă, dacă acest proiect ajunge să fie aprobat și implementat. De asemenea, locuitorii municipiului Constanța care au participat la discuții au susținut punctul de vedere al agenților economici și au transmis că un astfel de proiect pune lacătul pe ușile restaurantelor din zona peninsulară. La rândul său, Ani Merlă, directorul Direcției Programe și Dezvoltare din Primăria Constanța a anunțat că se intenţionează introducerea unui trasei electric în zonă, cu scări rulante. Mai mult, tot Merlă a anunțat și faptul c doar asfaltarea străzilor costa circa 12 milioane de euro.
La rândul său, arhitectul-șef al Constanței, Mihai Vînturache, a transmis că alte mari orașe ale României – și a dat drept exemple Sibiu și Cluj – sunt mai avansate când e vorba de limitarea accesului auto în anumite zone.
La final, urmare a nemulțumirilor transmise de către agenții economici, dar și de constănțeni, viceprimarul Dumitru Babu a precizat că agenții economici ar fi trebuit să vină cu propuneri pentru reglementarea situaţiei.
sursa foto: cugetliber.ro
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta