Primăria Constanta a pus în dezbatere publică un nou PUZ al Peninsulei, care va stabili cum se va dezvolta în viitor centrul istoric al orașului.
Pe site-ul primăriei Constanța au fost publicate câteva planșe care arată situația actuală din Peninsulă (aceleași care au fost prezentate și în cadrul întâlnirii din 17 decembrie 2018), însă din care lipsesc propunerile efective ale Primăriei pentru viitorul Plan Urbanistic Zonal.
Conducerea PNL Constanța acuză că reprezentanții Primăriei încalcă legislația din domeniu și expune administrația locală unei acțiuni de contencios administrativ, cu șanse reale de reușită.
Iată documentul transmis de PNL Constanța prin intermediul unui comunicat remis redacției, mesaj pe care îl redăm integral:
“Lipsa propunerilor din partea Primăriei este o încălcare flagrantă a Legii nr. 52 din 2003 privind transparența decizională şi a Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul. Legal, logic și normal ar fi ca Primăria să publice intențiile sale cu privire la noul PUZ și abia după să ceară părerea/validarea constănțenilor, având în vedere că şi-a intitulat demersul „dezbatere publică”, nu „informare” sau „consultare publică”.
Ulterior acestei prime etape, luând în considerare planul inițial al Primăriei și dorințele exprimate de constănțeni, trebuie formulat un proiect de PUZ și dezbătut public.
Acest aspect expune Primăria unei acţiuni în contencios administrativ, cu reale şanse de reuşită.
Având în vedere faptul că acest proiect va reglementa modalitatea în care se va dezvolta și va arăta această zonă atât de importantă pentru constănțeni și oraș, membrii Biroului Permanent Liberal PNL Constanța, reuniți în ședință, au adoptat un set de propuneri și recomandări privind actualizarea Planului Urbanistic Zonal al Peninsulei.
Ne opunem supunerii la vot şi adoptării unui PUZ al Peninsulei până la adoptarea Planului de Urbanism General actualizat, pentru care Primăria deja a publicat în Sistemul electronic de achiziții publice – SEAP anunțul privind organizarea licitației publice pentru atribuirea contractului de prestări servicii de proiectare în vederea actualizării. Aceasta în condiţiile în care PUG-ul, în forma actuală, va depăşi inclusiv perioada maximă de prelungire a valabilităţii, permisă de lege.”, au declarat inițiatorii setului de propuneri.
- Oricine achiziţionează o clădire are dreptul să modifice orice la respectivul imobil, atât timp cât păstrează și renovează fațada.
- Emiterea de autorizații de construire pentru clădiri noi va fi suspendată până la intrarea în vigoare a noului PUG. In cazul achizitiei unei clădiri, este obligatorie renovarea ei, fără a interveni schimbări în fațadă şi regimul de înălţime.
- Orice clădire nouă va trebui să includă în proiectul construcţiei un număr de locuri de parcare cel puţin egal cu numărul de spaţii locative.
- Pentru orice clădire nouă se interzice închirierea/punerea la dispoziţie/concesionarea de locuri de parcare pe spaţiul public, indiferent de calitatea solicitantului.
- Primăria nu va vinde nici un teren aflat în patrimoniul său până la intrarea în vigoare a PUG-ului actualizat.
- Supraimpozitarea clădirilor lăsate în paragină de către proprietari.
- 3. Zonele verzi din zona falezei Cazino, zonele verzi adiacente străzii Lebedei și zona dintre plaja Modern și Strada Mircea cel Bătrân, trebuie protejate de noi construcții și reamenajate ca adevărate parcuri. Terenurile aflate în proprietatea Primăriei și care nu au construcții amplasate, vor fi transformate în parcuri sau piațete. Persoanele private, deținătoare de teren fără construcție amplasată, vor putea beneficia de o reducere de 100% a impozitului pe proprietate dacă acordă primăriei dreptul de a amenaja terenul respectiv ca parc cu acces public pe o perioadă minimă de 5 ani.
- 4. Centrul Istoric trebuie să devină pietonal, cu piste delimitate pentru biciclete, iar rezidenţii vor avea permise de acces auto
- Anularea construirii unei parcări subterane în Piața Ovidiu.
- Cele două parcări de mare capacitate (una lângă Poarta 1, cealaltă lângă plaja Modern) trebuie extinse prin supraetajare şi pe baza unor proiecte arhitectonice care să respecte estetica şi stilurile arhitectonice ale zonei.
- O legătura directă între strada Lebedei și strada Mircea cel Bătrân pentru a crea o „centură de ocolire” a zonei peninsulare pentru autoturisme.
- Reabilitarea întregii zone verzi din Valea Portului ca zonă verde cu acces pietonal facil şi mobilier urban pentru promenadă.
- Pentru persoanele cu handicap şi pentru cele cu mobilitate scăzută, construirea de scări rulante acoperite, atât pentru Valea Portului, cât şi pentru zona Parcului Carol I.
- Un traseu turistic pentru intreaga zonă a Centrului istoric deservit de mijloace de transport colective, cu acţionare electrică, silenţioase şi nepoluante.”
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta