Podul de la Basarabi și Podul de la Poarta Albă, care tranzitează Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari vor fi reabilitate cu fonduri europene. Anunțul a fost făcut astăzi, 12 iunie, de către directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
”Continuăm modernizarea infrastructurii rutiere din Dobrogea prin fonduri europene!
Am semnat astăzi două contracte pentru reabilitarea Podului de la Basarabi, care tranzitează Dunărea și a Podului de la Poarta Albă (DN22C) care tranzitează Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari, ambele în județul Constanța.
Asocierea GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. – POD-PROIECT S.R.L. are la dispoziție 15 luni (dintre care 4 luni pentru proiectare și 11 luni pentru execuție) și 40,37 milioane de lei (fără TVA) pentru reabilitarea celor două poduri.”, a precizat Cristian Pistol.
Contractul pentru reabilitarea Podului de la Basarabi (pe DN3) are o valoare de 18,94 milioane de lei (fără TVA) iar contractul pentru reabilitarea Podului peste canalul Poarta Alba – Midia – Năvodari (DN22C) are o valoare de 21,43 milioane de lei (fără TVA).
”Am putut să semnez ambele contracte cu ofertantul desemnat câștigător inițial de CNAIR doar după ce au fost soluționate două contestații la CNSC și o plângere la Curtea de Apel București.”, a subliniat directorul general al CNAIR.
Podul de la Basarabi (DN3), cu o lungime totală de 233,80 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră pe traseul București – Călărași – Constanța și a fost construit în anul 1983.
Podul de la Poarta Albă (DN22C), cu o lungime totală de 213.60 m (inclusiv viaductele), asigură legătura rutieră între Constanța – Medgidia – Cernavodă și a fost construit în anul 1987.