Procurorii de la Secţia Parchetelor Militare au clasat cauza atât în ceea ce privește infracţiunile de ucidere din culpă pentru modul în care au acționat piloții, cât și pentru cele privind activitățile desfășurate de operatorii de la serviciile de urgență și de angajați ai ISU, relatează Agerpres.
Este vorba despre prăbușirea unui elicopter SMURD în lacul Siutghiol din Constanța, în urma căruia toți cei patru membri ai echipajului, doi piloți, o doctoriță și o asistentă medicală, au murit în apa de 2 grade a lacului. Era 15 decembrie 2014.
Procurorii militari au dispus clasarea cauzei sub aspectul infracţiunii de ucidere din culpă, cu privire la acţiunile/inacţiunile pilotului şi copilotului elicopterului, care au avut ca urmare decesul medicului Laura Vizireanu şi al asistentei medicale Gabriela Camelia Harton, „întrucât a intervenit decesul făptuitorilor”.
De asemenea, s-a dispus clasarea cauzei sub aspectul infracţiunii de ucidere din culpă, cu privire la activităţile desfăşurate de operatorii din cadrul Biroului Răspuns Apel Unic de Urgenţă 112 Constanţa, vizând preluarea apelurilor de urgenţă şi alertarea structurilor specializate de intervenţie.
Procurorii militari au dispus clasarea și pentru măsurile luate pentru căutarea și salvarea victimelor, fiind vizate activităţile de intervenţie desfăşurate de lucrătorii din ISU „Dobrogea”, de polițiștii și jandarmii din Constanța, dar și de medicii de la Ambulanță și de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei”, „întrucât aceste acţiuni nu s-au interpus în lanţul cauzal care a determinat decesul victimelor, nefiind întrunite elementele de tipicitate ale acestei infracţiuni”.
Elicopterul prăbuşit fusese achiziţionat de Consiliul Judeţean Constanţa în noiembrie 2012 şi fusese transferat cu o lună înainte de accident pentru a fi utilizat de SMURD, valoarea aparatului fiind de aproximativ cinci milioane de euro, fonduri europene.
Elicopterul SMURD cu patru persoane la bord, doi piloţi şi două cadre medicale ale SMURD Constanţa, prăbușit pe 15 decembrie 2014 în lacul Siutghiol, se întorcea dintr-o misiune aeromedicală, după ce transportase un pacient la Spitalul Judeţean Constanţa.
Aeronava nu îndeplinea condiţiile tehnice pentru a opera pe mare, pentru că nu era dotată cu pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident aviatic pe mare.
Conform MAI, temperatura apei lacului Siutghiol, în momentul prăbuşirii elicopterului, era de 2 grade Celsius, ceea ce făcea ca supravieţuirea conştientă a victimelor accidentului să fie de cel mult 12 minute, iar supravieţuirea generală de cel mult 20 de minute.
Presa a relatat în ziua accidentului mai multe nereguli înregistrate în operațiunile de salvare. De exemplu, un echipaj al ISU a ajuns pe lacul Siutghiol fără a avea motorul bărcii funcțional, astfel încât oamenii au fost nevoiți să vâslească.
Datele prezentate de autorităţi au aratăt, totodată, că prima victimă a fost scoasă din apă la o jumătate de oră după apelul la 112, de câțiva pescari aflaţi în zonă, în timp ce prima intervenție a scafandrilor a avut loc la o oră de la apel.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta