Inspectorii ANPC au verificat 14 magazine Carrefour din țară și au fost constatate abateri pentru care au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei. De asemenea, în urma verificărilor, propusă măsura închiderii temporare până la 6 luni a două magazine. Conform conducerii Autorității, au fost retrase temporar de la vânzare 209 kg de produse alimentare în valoare de 3.798 de lei, au fost retrase definitiv 1.423 kg de produse alimentare în valoare de 28.875 lei și s-a solicitat remedierea deficiențelor și începerea procedurilor de autorizare pentru mașinile de produs gheață.
Informații complete despre control, găsiți într0un articol Ordinea.ro:
(foto) MIZERIE, RUGINĂ și PEȘTE ÎMPUȚIT! Asta au descoperit inspectorii ANPC în magazinele Carrefour
Horia Constantinescu: ” Indiferent de brand, noi îl păzim pe cel mai puternic – CONSUMATORUL ROMÂN!”
Urmare a controlului, Horia Constantinescu, președintele ANPC, a precizat că atitudinea conducerii Carrefour a fost una constructivă, însuți CEO-ul francez al afacerii, Jean Richard de Latour, va supraveghea întregul proces de îndreptare a abaterilor constatate de inspectorii de la Protecția Consumatorilor.
“In cursul zilei de 30.10, a fost stabilita o intalnire cu reprezentantii Carrefour, la nivel de conducere. Au fost discutate aspecte legate de rezultatul actiunilor de control recente, dar si despre cele depistate in ultimii doi ani.
S-a convenit demararea unui proces amplu de verificare la nivelul intregii retele, implementarea unui filtru suplimentar de supraveghere a calitatii produselor si serviciilor, revizuirea echipamentelor, inlocuirea acestora acolo unde este cazul si mai ales respectarea in amanunt a legislatiei in vigoare.
La intanire a participat si CEO Carrefour Jean Richard de Latour, care de data aceasta a promis supravegherea indeaproape a intreg procesului de indreptare a celor constatate, lucru pe care il salut.
S-a dispus, asa cum am mai precizat, intocmirea unui document la nivel de ANPC – Directia de control si supraveghere piata, cu impact asupra intregii retele, situatie coordonata de Dl Director General Paul Anghel si subsemnatul.
De apreciat atitudinea constructiva a reprezentatilor Carrefour, care vor prezenta un calenar clar de indreptare a deficientelor.
Retransmit un mesaj ferm: indiferent de brand, noi îl pazim pe cel mai puternic – CONSUMATORUL ROMAN!”, transmite Horia Constantinescu printr-un mesaj public transmis în această dimineață.
Zeci de abateri de la normele privind protecția consumatorilor
Carrefour Romania SA au fost constatate abateri de la prevederile legale privind protectia consumatorului si anume:
- expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare, in vitrine neigienizate corespunzător la temperaturi mai mici de +60 grade C
- utilizarea de ustensile, tocatoare, cu grad de uzura avansat la zona de preparate culinare
- nu au fost respectate condițiile tehnice pe timpul manipulării, depozitarii și desfacerii produselor
- utilizarea de aparate (cuptoare) insuficient igienizate, congelator mobil neigienizat in zona garniturilor si ligheane de material plastic nerecomandat in alimentația publica, cuțite cu mâner din plastic, paviment deteriorat in zona sifonului
- nerespectarea temperaturii de depozitare la carnea de pui refrigerată, impusă de producător, de 0-4 grade C, in realitate fiind temperaturi de 6,4-8,5 grade C
- lipsa informării corecte asupra termenului de valabilitate la preparatele culinare și la comercializarea peștelui refrigerat
- neconcordanta între gradul de prospețime și afisarea categoriei de calitate conform documentelor prezentate.
Ca urmare a acestor abateri operatorul economic a fost sanctionat conform OG 21/92 rep – Art. 7 lit c alin 2 cu amenda contaventionala in valoare de 10000 de lei.
Avand in vedere deficientele constatate in urma actiunilor de control, operatorului economic i s-a recomandat sa realizeze, la nivel de tara, urmatoarele recomandari in termen de maxim 48 ore:
– expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare in vitrine curate, cu zone subadiacente fără a avea resturi organice sau rugina
- se vor respecta temperaturile impuse de legislația in vigoare, la raionul de gastronomie (masa calda, masa rece); de asemenea la expunerea in vederea comercializării a peștelui și a produselor piscicole astfel încât temperatura sa fie uniformă in masa de produs
- se va pune un accent deosebit pe respectarea condițiilor de temperatura la recepția peștelui și a cărnii, atat proaspăta cât și congelată, in mod special la recepția peștelui refrigerat prin menținerea acestuia in ambalajele de transport care sa aibă asigurata cantitativ gheata
- operatorul economic trebuie sa se asigure ca nu exista întreruperi ale temperaturii prin verificarea in prealabil și a termogramelor mașinilor de transport
- se vor solicita furnizorilor documente din care sa rezulte data durabilității minimale susținută de: buletine de analiza pe loturi, și a tuturor documentelor cu caracter facultativ
- informarea consumatorilor la locul de comercializare al peștelui refrigerat și preparatelor culinare se va realiza tinându-se cont de categoria de prospețime a peștelui
- in cazul preparatelor culinare și a peștelui proaspăt se va face informarea asupra termenului de valabilitate de 24 ore
- existența unui calendar rezonabil de înlocuire a componentelor cu uzura morala peste cea prevăzută in mod normal de producător
- dotarea corespunzătoare a liniilor de gastronomie, înlocuirea ustensilelor din raionul gastro.
In cazul in care operatorul economic nu va intelege sa duca la indeplinire recomandarile din procesele verbale acestea vor constitui abateri repetate la nivelul oricărui punct de lucru, ceea ce conduce va duce la propunerea aplicării unor sancțiuni complementare, potrivit art 56(1) și (2) din OG 21/92 rep.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta