Consiliul Judeţean al Elevilor Constanţa, structura care reprezintă drepturile şi interesele elevilor la nivelul judeţului Constanţa, îşi exprimă profunda indignare cu privire la incidentul petrecut în cadrul Liceului Teoretic “George Călinescu”, în care un băiat de clasa a VI-a s-a aruncat de la etajul al II-lea al clădirii.
Silviu Morcan, reprezentant al Consiliului, spune că, pentru ca traseul educaţional al elevilor să fie unul prielnic, profesorii trebuie să îşi centreze atenţia asupra lor ca indivizi, sa înţeleagă toate frământările prin care trec cei aflaţi în dificultate şi să identifice mecanisme relevante prin care să le acorde sprijin în soluţionarea problemelor. Cadrele didactice trebuie să fie pregătite pentru a analiza, sub o formă complexă, aceste aspecte, cu scopul de a genera soluţii pertinente.
Totodată, reprezentanţii elevilor constănţeni condamnă ferm lipsa de consiliere psihologică calitativă în unităţile de învăţământ, acolo unde există chiar şi peste 1000 de elevi arondaţi la un psiholog şcolar, ceea ce provoacă, în multiple situaţii, imposibilitatea de a desfăşura servicii de consiliere pentru fiecare elev. Ca să se dezvolte prielnic, elevii au nevoie ca şcoala să le asigure acestora oportunitatea de a beneficia de toate resursele necesare unei formări armonioase. De asemenea, este imperios necesar modificarea cadrului legislativ care prevede că trebuie să existe un consilier şcolar la 800 de elevi, întrucât este aproape imposibil ca un psiholog să îşi gestioneze resursele de timp şi energie pentru fiecare dintre aceştia.
”Considerăm că proporţiile majore ale incidentului care a avut loc în cursul zilei de ieri, în care un elev de gimnaziu a încercat să-şi ia viaţa aruncându-se de la etajul II al şcolii în care învaţă, trebuie să reprezinte un puternic semnal de alarmă. Evenimentul descrie întru totul carenţele sistemului educaţional, precum lipsa consilierilor şcolari care să-şi centreze atenţia pe cazurile particulare ale fiecărui elev, nicidecum să aibă arondaţi chiar şi peste 1000, aşa cum se întâmplă în prezent. În nenumărate cazuri, atât problemele întâmpinate în relaţia cu familia, cât şi stresul acumulat la şcoală şi alte tensiuni dobândite din diverse surse pot afecta profund performanţele şi randamentul acestora, dar şi echilibrul lor personal. De aceea, şcoala trebuie să ocupe rolul unui garant permanent al stabilităţii individuale a fiecărui elev, nu doar al unei instituţii care să le asigure formarea pe plan educaţional”, declară preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa, Silviu Morcan.
Astfel, solicităm public Ministerului Educaţiei şi Cercetării, prin Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Constanţa, să deblocheze cât mai multe posturi de psihologi şcolari, având în vedere interesul prioritar al beneficiarilor primari ai educaţiei, care au dreptul la integritate psihică asigurată de personal specializat. În contextul actual, această temă sensibilă continuă să fie ignorată de către factorii decizionali, deoarece aspectele de ordin psihologic încă sunt privite cu reticenţă în educaţia românească.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta