La nivelul județului Constanța s-au constituit 32 de centre în mediul rural (170 elevi nivel primar și 90 de elevi nivel gimnazial) și 21 de centre în mediul urban (2.143 de elevi nivel primar și 1.157 de elevi nivel gimnazial) pentru participarea la Programul național pilot de tip Școala după școală (ȘDȘ), pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv .
Scopul principal al acestui program național pilot este organizarea de activități remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competențelor specifice, sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație și diminuarea riscului de părăsire timpurie a școlii.
”Având în vedere Ordinul comun al ministrului educației și ministrului sănătății nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare, precum și Ordinul nr. 3558/29.03.2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3.125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, pe durata vacanțelor se pot desfășura activități remediale cu prezență fizică, atât pentru elevii înscriși în ȘDȘ, cât și pentru elevii din clasele liceale în cadrul subproiectelor finanțate prin Proiectul privind învățământul secundar-ROSE. (Proiectul ROSE are următoarele obiective: reducerea ratei de abandon școlar în licee, creșterea ratei de absolvire a liceului, îmbunătățirea ratei de succes la examenul de bacalaureat).”, precizează reprezentanții Biroului de presă al IȘJ Constanța.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța le recomandă unităților de învățământ preuniversitar din județ care nu au demarat încă Programul național de tip Școală după Școală să concentreze activitățile remediale, în special prin participarea elevilor care sunt în clasa a VIII-a. De asemenea, le solicită instituțiilor școlare liceale înscrise în proiectul ROSE desfășurarea de activități de pregătire suplimentară în vederea îmbunătățirii rezultatelor la examenele naționale.
”Este important faptul că precizările legislative din ultima perioadă ne oferă posibilitatea de a asigura elevilor noștri cadrul adecvat în vederea exersării și a fixării cunoștințelor dobândite pe parcursul anului școlar, astfel încât să se construiască o pregătire intensă pentru obținerea unor rezultate bune și foarte bune la examenele naționale.” a afirmat Sorin Mihai, inspector școlar general.
Foto: Edupedu
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta