Dragi, constănţeni! Să ştiţi că, nu peste foarte mult timp, potrivit datelor administraţiei publice locale, va trebui să vă înarmaţi cu mult cu mult calm şi răbdare. Asta pentru că traficul rutier de la intrarea în oraș dinspre Lazu și Cumpăna şi până la intrarea în stațiunea Mamaia, pe tot tronsoul cuprinzând bulevardele 1 Mai, 1 Decembrie și Alexandru Lăpușneanu, care formează o arteră comună, va fi un adevărat coşmar. Conducerea administraţiei locale anunţă vor începe lucrări de modernizare. Ce înseamnă acest lucru? Primarul Constanței Decebal Făgădău a declarat că cele trei bulevarde vor compune viitoarea coloană vertebrală a transportului public în municipiul Constanța şi că pe aceste bulevarde vor fi linii dedicate pentru transportul în comun, piste pentru biciclete, sistem de iluminat public inteligent, supraveghere video și spații corect amenajate. Proiectele privind reabilitarea și modernizarea celor trei tronsoane de drum au fost supuse aprobării consilierilor locali în cadrul unei ședințe ordinare a Consiliului Local, care a avut loc, astăzi, în Aula „Gavrilă Rican“ a Universităţii Maritime Constanţa.
Edilul Constanței a punctat faptul că proiectul privind reabilitarea și modernizarea celor trei tronsoane de drum va schimba radical imaginea Constanţei.
„Astăzi poate nu ne imaginăm ce schimbări aduc aceste proiecte. Dar, o dată implementate, ele vor redimensiona transportul în municipiul Constanţa. Toată această axă va fi regândită din punct de vedere a relaţiei pieton – biciclist – şofer. Pentru mine este forte important ca se vor introduce elemente din strategia de „smart – city“. Peste tot se vor reface scuarile verzi, se vor planta arbori adecvaţi. Speriaţi de anumiţi oameni, ne-am ferit să luăm de multe ori decizii corecte. Ne-am ferit ca pe bulevardul Tomis să înlocuim teii bătrâni şi inestetici şi care cresc haotic cu arbori ornamentali cu valoare arhitecturală, comercială şi de mediu. Pe cele trei bulevarde care vor fi modernizate se va putea vedea că ne propunem creşterea numărului de arbori şi arbuşti şi, implicit mărirea spaţiului verde faţă de ceea ce avem acum, prin înlocuirea copacilor cu care nu mai avem ce face. Totul se va face în raport faţă de mediu şi în raport de cinci la unul, aşa cum s-a stabilit. Adică, la un arbore tăiat se vor planta alţi cinci“, a declarat Făgădău în şedinţa Consiliului Local.
Întrebat de Ordinea.ro câte benzi de circulaţie vor fi pe sens, Făgădău a declarat că secţiunea de trafic va fi variabilă, de la o bandă până la trei benzi.
„În mod evident, pentru transportul public va fi câte o bandă pe sens. Nu pe tot tot acest traseu, pentru că vor fi zone în care, spre exemplu, pe podul de la Doraly, se va circula în regim mixt“, a punctat Făgădău.
Cu toată sistematizarea cu care se laudă primarul, nu putem să nu remarcăm faptul că modernizarea va avea şi numeroase hibe. Spre exemplu, pe podul de la Doraly, unde sunt doar patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi în condiţiile în care vor exista piste speciale pentru biciclişti, va fi foarte interesant de văzut cum se va circula pe câte un singur fir de mers în condiţiile în care ruta este extrem de folosită pentru cei care fac naveta ori cei care locuiesc în cartierele Km 4 – 5 sau Km. 5.
„Îmi doresc ca din ce în ce mai mulţi cetăţeni să meargă pe jos, cu bicicleta, să folosească mijlocul de transport în comun, iar abia ultima opţiune să fie transportul cu maşina“, a subliniat edilul.
Bulevardul Ferdinand şi strada Traian vor avea sensuri unice!
O altă sistematizare pe care ne-o propune primarul Decebal Făgădău şi care a fost votată în şedinţa Consiliului Local de astăzi vizează zona centrală a oraşului. Mai exact, tot arealul din jurul străzii Ştefan cel Mare va fi refăcut prin reabilitarea infrastructurii, însemnând refacerea părţii carosabile, a iluminatului public şi înfiinţare de spaţii verzi.
„Nu am nevoie să mă tragă nimeni de mânecă ce este pe strada Ştefan cel Mare. Ştiu foarte bine ce este acolo. Dar fac apel la răbdarea şi înţelegerea constănţenilor. Proiectul nu cuprinde doar strada Ştefan cel Mare, ci întreg arealul central. Vreau o extindere a zenei pietonale generată de Zona Peninsulară. Avem un număr însemnat de străzi care vor suferi o schimbare radicală. Toată zona de la Cazino până la Piaţa Griviţei va fi una preponderent pietonală cu accente de parcare dedicate zonelor comerciale şi rezidenţilor. Zona centrală va fi regândită din punct al traficului rutier. Spre exemplu circulaţia pe bulevardul Ferdinand, care va fi cu sens unic, cu excepţia mijloacelor de transport în comun, va fi corelată cu strada Traian“, a spus Făgădău.
Oare nu cumva ideea primarului Constanţei de a introduce sens unic pe străzile Ferdinand şi Traian va genera un adevărat haos rutier, în condiţiile în care traficul pe strada Traian este un calvar din cauza şoferilor care îşi lasă copiii la şcoală?
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta