În cursul serii trecute, ziarul Ordinea.ro a postat un articol referitor la un accident rutier provocat de o șoferiță de 77 de ani, din Constanța. Întrebarea firească adresată cititorilor a fost până la ce vârstă li se pare lor firesc să dețină un conducător auto permis de conducere valabil, dat fiind faptul că periodic se produc astfel de evenimente auto în care sunt implicați șoferi vârstnici.
Nu neapărat din cauza faptului că este foarte posibil ca unii dintre aceștia să fie neatenți sau să aibă viteză de reacție mult întârziată…
Poate și din cauza mediei de vârstă a cititorilor ziarului Ordinea.ro, răspunsurile covârșitoare au fost că, după o anumită vârstă, ar trebui interzis dreptul de a conduce. Nu contează că este vorba despre femei sau despre bărbați, a fost important doar faptul că pe buletinul lor scrie că depășesc 60, 65, 70, 75 de ani. Vedeți numeroasele comentarii postate textului publicat aseară.
O șoferiță de 77 de ani, vinovată de accidentul produs între Constanța și Valu lui Traian
Am încercat să găsim date clare referitoare la vârsta celor care produc accidente rutiere soldate cu decese dar nu am găsit prea multe detalii. Relevant este însă că, în cadrul Uniunii Europene, ne aflăm pe primul loc la numărul deceselor la un milion de locuitori.
În cazul în care nu știați, în România ultimilor ani a crescut numărul accidentelor rutiere și numărul răniților grav, dar a SCĂZUT numărul morților. Dacă în anul 2001 aveam 7300 de accidente rutiere grave, în 2017 numărul acestora a ajuns la 8624. Din fericire – dacă putem să ne exprimăm în acest fel – numărul morților a scăzut destul de mult. În 2001 înregistram 2451 de morți iar în 2017 numărul acestora a scăzut la 1951. Oricum, foarte mare acest număr!
Iar asta ne plasează pe PRIMUL loc în Europa în ceea ce privește numărul de morți cauzați de accidente rutiere. Este perfect adevărat că statisticile indică faptul că un număr mai mare de tineri produc aceste tragedii.
Numai că ei sunt șoferii care se află ZILNIC pe șosele spre deosebire de foarte mulți pensionari/vârstnici care conduc periodic dar nu mulți dintre ei în fiecare zi.
Iată cum stau lucrurile în celelalte țări europene: Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Regatul Unit (27), Ţările de Jos (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017.
Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale faţă de anul 2016, de -32% şi, respectiv, -20%. La polul opus, România stă cel mai rău cu 98 de morţi/milion de locuitori, în timp ce Bulgaria are 96, Croaţia are 80 şi alte patru ţări au o medie de peste 60 de decese/milion de locuitori: Polonia, Grecia, Lituania şi Letonia.
Datele arată că peste 6 la sută din maşinile înmatriculate în Capitală au provocat un accident. Bucureştenii sunt urmaţi în acest clasament de şoferii din Constanţa şi Iaşi. În plus, conform aceluiaşi studiu, cele mai multe accidente sunt provocate de tinerii sub 25 de ani: 6,15% dintre aceştia au provocat un accident. Cu vârsta, şoferii devin mai atenţi, astfel că, doar 4,59 la sută dintre conducătorii auto de peste 40 de ani au produs un accident de circulaţie.
De asemenea. a crescut și proporția de decese în rândul persoanelor în vârstă, de la 22 % în anul 2010, la 27% în anul 2017.
Din păcate, statisticile nu spun mai mult…
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta