Programul de reparaţii din Gara Constanţa, la tunelul pietonal şi la liniile 1,2,3 şi 4 a fost demarat încă din luna octombrie a anului trecut, de către Regionala Căi Ferate. Valoarea investiţiei este de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat. Termenul de finalizare este semestru II al acestui an, precizează CFR Infrastructură pe pagina sa de Facebook.
Lucrările sunt necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor precum şi pentru crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.
Până la ora actuală, lucrările au fost finalizate în proporţie de 70%, la tunelul pietonal, respectiv 60% la liniile de cale ferată.
“Constructorul a finalizat lucrările de reparații capitale la 2 dintre cele 4 linii, și anume la linia 3 (654 m) și la linia 4 (703 m), inclusiv drenul dintre linii, iar la tunelul pietonal s-au finalizat lucrările de etanșare prin injecții intramurale la extrados și tartarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice, placarea pereților tunelului cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă, repararea rampelor scărilor de acces în tunel.”, precizează CFR Infrastructură.
În prezent se execută lucrările de reparații capitale la linia 2 (665 m) și linia 3 (703 m), iar în interiorul tunelului pietonal, în lungime de 460 mp, se execută deja lucrările de montare a gresiei. De asemenea, constructorul a comandat deja și cele trei platforme elevatoare care se vor monta la fiecare scară din capatul “y”, rolul acestora fiind asigurarea accesului persoanele cu dizabilități, din tunel pe peroane.
Facilităţi pentru persoanele cu dizabilități
Pentru persoanele cu dizabilităţi se va amplasa o rampă de acces din tunel în clădirea de călători. De asemenea, vor fi platforme elevatoare la fiecare scară din capatul “y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane. Nu vor lipsi pictogramele și marcajele de orientare și informare. Nu în ultimul rând, vor fi suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta