Chiar dacă portul Midia a fost închis din cauza ceții dense, la bordul navei Queen Hind se desfășoară lucrările necesare ranfluării și dezeșuării epavei.
Până la acest moment s-au sudat 7 din cele 12 grinzi ce fac parte din sistemul suplimentar de întărire a bordajului epavei. Ritmul de lucru este determinat de complexitatea lucrărilor și de starea vremii.
Ieri a fost ceață, iar astăzi bate vântul, ceea ce îngreunează manevrele cu macaraua GSP Granit, care are capacitatea de a ridica grinzile respective și prin urmare se găsesc soluții alternative, dar care necesită mai mult timp. Se estimează că operațiuni de sudură vor avea loc inclusiv în ziua de joi, așa că începerea verticalizări navei ar putea fi vineri. Operațiunea se va executa doar pe timpul zilei.
În ceea ce privește riscul unei eventuale explozii la bordul navei Queen Hind, Alin Vintilă, reprezentant al companiei GSP, a spus că înainte de începerea operațiunii de sudură, s-a inspectat și măsurat concentrația de gaz din compartimentele navei și ulterior s-a emis permisul de GAS FREE de către căpitanie.
”Asta este procedura standard în orice operațiune în spațiu închis sau cu flacără.”, a precizat Alin Vintilă.
El a mai precizat că întreaga operațiune comportă riscuri, dar ele sunt evaluate și se iau măsurile de eliminarea a lor. În fiecare tura lucrează un supervizor HSE (Health, safety and environement), care face instructajul echipei ce intră în tură și care continuă monitorizarea pe întreaga durată 24/7.