În noaptea de luni spre marți, la ora 1.00, au fost primite în găzduire primele 109 persoane sosite din Italia, cărora li s-au alăturat alte 178 de persoane în seara de marți. O altă aeronavă este așteptată să aterizeze în această seară pe Aeroportul Internațional “Mihail Kogălniceanu” Constanța.
Este gestul firesc de solidaritate al tuturor oamenilor din sanatoriu care știu să empatizeze cu suferința, cu durerea, să gestioneze situațiile de criză, dar este și forma unei responsabilități civice exemplare, care se impune în aceste timpuri de grea încercare pentru fiecare în parte, pentru noi toți. Înainte de toate suntem români și avem datoria să ne purtăm frățește cu toți cei care, aflați în dificultate departe de țară, caută sprijin și înțelegere acasă.
Colectivul sanatoriului depune toate eforturile astfel încât persoanele carantinate să beneficieze de cele mai bune condiții pentru a putea depăși cu ușurință această perioadă, cu o grijă specială pentru sănătatea personalului propriu. În această perioadă s-a păstrat, în permanență, legătura cu un medic infecționist și un medic epidemiolog ce au ajutat la stabilirea celor mai bune circuite pentru diminuarea riscului de infecție.
Personalul medical a fost mobilizat pentru a asigura asistență medicală, păstrând continuu contactul telefonic cu aceste persoane cărora, pe baza afecțiunilor individuale, le-au fost stabilite meniuri adaptate problemelor medicale constatate.
Sanatoriul Balnear și de Recuperare Techirghiol a respectat întocmai prevederile legale privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească spațiile destinate carantinării, specificate în H.G. nr. 201/18.03.2020, asigurând în fiecare cameră accesul la apă, hrană, produse de igienă personală, papuci de unică folosință, prosoape, lenjerie, servicii de spălătorie, grupuri sanitare proprii cu duș, acces la internet și TV etc.
Au fost afișate spre informarea persoanelor carantinate metoda și programul de servire a mesei, de ridicare a gunoiului menajer, cât și a efectelor și a lenjeriei. Au fost aduse la cunoștință numerele la care se poate apela în caz de urgență sau necesitate, la care răspund membrii din cadrul dispeceratului de urgență constituit la nivel de instituție.
Pe durata celor 14 zile de carantină, personalul medical va monitoriza non-stop starea de sănătate a celor carantinați.
Personalului administrativ, care lucrează la foc continuu alături de personalul medical a primit echipament de protecție corespunzător, obligatoriu de purtat pe durata programului de lucru.
A fost stabilit un orar pentru a se evita intersectarea accidentală a personalului cu cei aflați în carantină. Hrana este adusă în recipiente de unică folosință și depozitată pe suportul amplasat la fiecare ușă, la ore fixe.
Serviciile de pază au fost suplimentate cu noi posturi permanente, la fel și numărul de camere de supraveghere video din exteriorul unității, cât și ale celor interioare, montate pe fiecare etaj din cele două pavilioane existente.
Întregul efort al unității este susținut de Jandarmeria Română, prin dispunerea unui efectiv numeros ce monitorizează, alături de firma contractată, buna desfășurare a activității și respectarea regulilor impuse persoanelor aflate în carantină.
“Echipa Sanatoriului Balnear și de Recuperare Techirghiol dovedește, încă o dată, că este o familie unită, cu spirit de solidaritate și devotament față de oamenii aflați în suferință.”, a precizat Elena-Roxana Almășan, managerul Sanatoriului Balnear și de Recuperare Techirghiol.