În cursul acestei dimineți, a fost declanșată o grevă spontană la CFR. Peste 1.000 de angajați din mai multe regionale ale țării au oprit lucrul.
Sindicaliştii sunt nemulțumiți din cauza salariilor înghețate. Într-o intervenție la Digi 24, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, a explicat că greva lor ar putea afecta circulația feroviară.
„Cei intrați în grevă au salariul minim, nu înțeleg de ce oameni calificați nu pot să își mai asigure existența. Toate prețurile au crescut, facturile cresc, iar ei nu mai au cu ce să le plătească. Toți CFR-iștii sunt în unități între 8 și 10, așteaptă un comunicat de la ministrul Transporturilor, în care să li se explice de ce s-a abandonat transportul feroviar în România”, a declarat Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România la Digi 24.
El a spus că momentan trenurile circulă după orarul stabilit, dar că dacă cei care repară locomotivele vor mai opri lucru, nu vor mai fi condiții pentru transportul feroviar.
Sindicaliştii fac un apel către premierul Ciucă şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să nu amâne creşterea salariilor celor aproape 50.000 de lucrători de la calea ferată şi aşteaptă un mesaj de la Grindeanu luni dimineaţă.
Pe lângă majorarea salariilor, Statutul Personalului Feroviar prevede şi reducerea limitei de vârstă pentru pensionare, gratuitate la călătoriile cu trenul sau metrou, (gratuitate pe calea ferată şi pentru membrii familiei) sau decontarea a 50% din concediul de odihnă.Ceferiştii cer şi investiţii în infrastructura feroviară.
Precizăm că, în cursul zilei de vineri, 17 decembrie, Federația Sindicatelor Transportatorilor Ferovioari din România a transmis un ultim apel al ceferiștilor către Guvern.
Ce spune ministrul Grindeanu
Ministrul Grindeanu a postat în urmă cu câteva minute pe pagina sa de facebook că este deschis la dialog.
Iată postarea sa:
”Am discutat acum cu directorii generali și economici de la CFR pe date economice reale.
Este evident că sunt Companii în dificultate. Asta este realitatea și nu trebuie să o ascundem.
Anul viitor toate Companiile, fie că vorbim despre CFR Infrastructură, fie că vorbim despre CFR Călători sau CFR Marfă, trebuie să treacă printr-un proces de eficientizare economică. Și asta în acord cu prevederile PNRR.
Sunt deschis la dialog, dar bazat pe argumente economice sustenabile și nu pe poziții de forță.
Bineînțeles că dialogul va continua până la găsirea celor mai bune soluții.
Toate modurile de transport sunt prioritare pentru mine. Asta le-am transmis astăzi și celor de la CFR.”
Foto: Ilustrativ