Conecteaza-te cu noi
OVIDIUS

Politica

Guvernul pregăteşte majorarea impozitului pe dividende la 10%, impozitarea altor forme de capital, eliminarea stimulentelor fiscale în construcţii

Published

on

UPDATE!

Premierul Marcel Cilacu a transmis, marţi, că nu există niciun pachet de măsuri fiscale care să fi fost discutat în Guvern sau în Coaliţie şi care ar presupune creşteri de taxe.

”Exclud categoric toate speculaţiile potrivit cărora Guvernul ar pregăti creşteri de taxe. Exclus! Nu există niciun pachet cu astfel măsuri fiscale care să fi fost discutat în Guvern sau în Coaliţie! Din acest motiv, le-am cerut miniştrilor să nu mai avanseze nicio propunere fiscală în Guvern fără o consultare prealabilă cu mediul de afaceri şi cu societatea civilă”, a scris, marţi, pe Facebook, premierul Marcel Ciolacu.

Acesta anunţă că a cerut miniştrilor ”să fie mai atenţi la comunicarea pe acest subiect”.

Guvernul a adoptat deja o serie de măsuri fiscale, dar o altă parte urmează să fie aprobate, printre care majorarea impozitării dividendelor de la 8% la 10%, taxarea altor forme de capital şi eliminarea stimulentelor fiscale pentru angajaţii din construcţii, relevă acte guvernamentale analizate de Profit.ro. Executivul are în vedere, în schimb, creşterea deducerilor personale de bază.

Măsurile au fost deja introduse într-un document oficial redactat la Guvernul României, conform Profit.ro.

Printre acestea sunt enumerate, alături de măsuri deja introduse:

– Eliminarea stimulentelor fiscale pentru personalul angajat în sectorul construcţiilor;

– Creşterea cotei de impozitare a dividendelor la 10%, corelat cu impozitarea majorităţii celorlalte forme de venit din capital;

– Creşterea în continuare a deducerilor personale de bază.

Angajaţii din construcţii (10% din forţa de muncă ocupată) sunt în prezent scutiţi de la impozitul pe veniturile personale şi de o parte din contribuţiile sociale obligatorii, respectiv contribuţia la Pilonul II de pensii este opţională.

Impozitul pe dividende a fost majorat de la 5 la 8%, dar şi această cotă este considerată prea mică atât de instituţiile financiare internaţionale, cât şi de partea social-democrată a Guvernului.

În privinţa deducerilor personale, Guvernul promite abia pentru anii următori deduceri la impozitul pe venit pentru asigurări private de sănătate şi învăţământ.

Ministrul Finanţelor Marcel Boloş anunţă miercuri că ANAF şi-a depăşit cu 6% planul de colectare pe primele şase luni ale anului, precizând că datele pentru primul semestru din 2024 arată încasări totale de 218,5 miliarde lei, reprezentând o creştere cu 17,8%, cu 33,04 miliarde lei mai mult faţă de perioada similară din anul 2023. El s-a referit şi la rolul pe care digitalizarea ANAF l-a avut în progresele importante în ceea ce priveşte atingerea planului de colectare a veniturilor. Referirea la importanţa digitalizării ANAF vine după ce predecesorul său Adrian Câciu, în prezent ministru al Fondurilor Europene, a afirmat că este nevoie de digitalizarea ANAF, chiar dacă nu se poate face dintr-o dată şi că ministrul de Finanţe ar trebui să aibă un dialog amplu pe această temă şi să asculte specialiştii din mediul privat.

”Ştiţi că am recurent discuţii cu Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice din toată ţara, pentru a evalua acţiunile întreprinse pentru colectarea eficientă şi pentru combaterea evaziunii fiscale.
Vin astăzi cu o veste bună: ANAF şi-a depăşit planul de colectare în primele şase luni din 2024. Avem un grad de realizare de 100,6% a programului de încasări venituri bugetare, respectiv un plus de 1,2 miliarde lei faţă de planul asumat la începutul anului”, afirmă ministrul.

El precizează că datele pentru primul semestru din 2024 arată încasări totale de 218,5 miliarde lei, creştere cu 17,8%, cu 33,04 miliarde lei mai mult decât în perioada similară din anul 2023. În ceea ce priveşte încasarea TVA, se înregistrează un plus de 6,58 miliarde lei (creştere cu 15,6%).

”Sigur că cerinţele de îmbunătăţire a activităţii vor fi întotdeauna valide şi reflectă dorinţa noastră comună de a avea un sistem fiscal cât mai echitabil şi mai eficient. În acest sens, nu pot fi negate progresele importante în atingerea planului nostru de colectare a veniturilor, şi vreau să subliniez rolul pe care digitalizarea ANAF îl are în acest proces. Chiar dacă măsurile implementate nu sunt pe placul tuturor şi unele schimbări au fost cel puţin provocatoare, digitalizarea însemnă că de la lună la lună vom avea inspecţii fiscale mai puţin împovărătoare pentru contribuabili şi mai puţin costisitoare pentru ANAF, cu o abordare mai uniformă în cadrul analizei de risc şi din partea inspectorilor aflaţi în control”, subliniază ministrul Finanţelor.
”Deşi la nivel global, în prima jumătate a anului numărul controalelor este similar celui de anul trecut, s-au aplicat mai multe sancţiuni, ceea ce ne arată o creştere a nivelului de eficienţă”, adaugă el.

Boloş precizează că cel mai important aspect este că digitalizarea permite protejarea şi respectarea contribuabililor oneşti, permiţându-le să îşi desfăşoare activitatea fără intervenţii inutile din partea autorităţilor fiscale.

”În final, aşa cum am mai spus-o în trecut, fiecare leu colectat corect este o investiţie în viitorul colectiv al românilor, contribuind la dezvoltarea infrastructurii, sănătăţii, educaţiei şi altor domenii vitale pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor”, conchide Boloş.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, fost ministru de Finanţe, a afirmat, miercuri seară, că este nevoie de digitalizarea ANAF, chiar dacă nu se poate face dintr-o dată. Ministrul de Finanţe ar trebui să aibă un dialog amplu pe această temă şi să asculte specialiştii din mediul privat. Câciu a făcut apel la un ”front comun” în acest sens şi consideră că trebuie să se pună ”capul la contribuţie”. Dacă se renunţă la digitalizare – e-TVA, e-factura, e-transport – Câciu crede că nici nu se va mai face vreodată.

Ciolacu: În Guvern nu mai poate intra de acum înainte vreo modificare de natură fiscală fără să existe în prealabil o consultare publică finalizată şi un acord cu mediul privat şi societatea civilă!

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat joi că în Guvern nu mai poate intra de acum înainte vreo modificare de natură fiscală fără să existe în prealabil o consultare publică finalizată şi un acord cu mediul privat şi societatea civilă.

”O altă decizie majoră este că în Guvern nu mai poate intra de acum înainte vreo modificare de natură fiscală fără să existe în prealabil o consultare publică finalizată şi un acord cu mediul privat şi societatea civilă! Nici domnul Boloş, nici alţi miniştri nu pot veni cu proiecte în acest sens, cum ar fi CNP-ul fiscal, de exemplu, până când nu parcurg acest traseu. Cred că aşa e corect şi aceasta este aşteptarea românilor! şi a mediului de afaceri”, a precizat Marcel Ciolacu.

Contabili, economişti şi antreprenori au organizat în 8 iulie, la Bucureşti, un protest intitulat ”Fără haos în legislaţia fiscală”,pentru a atrage atenţia asupra a ceea ce ei numesc ”teroare fiscală” şi măsuri adoptate fără consultare publică, dar care au un impact major asupra întregii societăţi.

”Într-o ţară în care mediul de afaceri ar trebui să fie susţinut şi încurajat, suntem martorii unei realităţi alarmante: lipsa de transparenţă şi comunicarea deficitară a instituţiilor statului, care par să adopte măsuri pe furiş, noaptea, fără consultare şi fără a ţine cont de impactul devastator pe care îl au asupra contribuabililor şi a afacerilor. Acesta este contextul în care ne aflăm astăzi, un context în care haosul legislativ şi teroarea fiscală devin norma”, au transmis reprezentanţii Patronatului Antreprenorilor Contabili din România (PACR).

Ei apreciau că ordonanţele care includ măsuri precum e-TVA şi e-Factura nu sunt doar exemple de digitalizare prost implementată, ci şi manifestări ale unui sistem care ignoră complet principiile democraţiei şi ale dialogului social.

Ministerul Finanţelor a anunţat, în urma protestelor contabililor, mai multe măsuri, inclusiv că, în ceea ce priveşte  implementarea e-Factura în regim B2C şi protecţia datelor cu caracter personal, aceasta se va realiza în conformitate cu cele mai bune practici de securitate a datelor şi cã nu se va solicita CNP-ul persoanelor fizice pentru care se emite factura. Echipa Ministerului Finanţelor a explicat cã lucreazã la un sistem prin care datele cu caracter personal regãsite pe factura electronicã sã fie convertite într-o formã de identificare fiscalã care sã nu permitã corelarea directã cu identitatea persoanei pentru care s-a emis factura.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, fost ministru de Finanţe, a afirmat, miercuri seară, că este nevoie de digitalizarea ANAF, chiar dacă nu se poate face dintr-o dată. Ministrul de Finanţe ar trebui să aibă un dialog amplu pe această temă şi să asculte specialiştii din mediul privat. Câciu a făcut apel la un ”front comun” în acest sens şi consideră că trebuie să se pună ”capul la contribuţie”. Dacă se renunţă la digitalizare – e-TVA, e-factura, e-transport – Câciu crede că nici nu se va mai face vreodată.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions