În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite la ANRE referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică SPEEH Hidroelectrica SA, la începutul anului a fost dispusă de către conducerea autorității o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză.
În urma finalizării acestei acțiuni, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:
- neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;
- netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;
- neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.
”Pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, a fost sancționat contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.”, a precizat Dumitru Chiriță, președinte al ANRE.
El a subliniat că, în cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.
”Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în relația cu clienții finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate.”, a menționat președintele ANRE.