Actual
Iată cum se circulă în țară! Temperaturile excesive influențează traficul rutier!
Published
7 ani agoon
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române vă informează că, potrivit Administraţiei Naţionale de Meteorologie, în această perioadă, disconfortul termic va fi accentuat iar temperaturile maxime vor fi în general între 33 şi 36 de grade(izolat 40 de grade), motiv pentru care recomandăm conducătorilor de autovehicule: – să folosească sistemele de climatizare; – să se asigure că presiunea din pneuri este cea recomandată pentru sezonul cald;- să evite pe cât posibil călătoriile în jurul prânzului, în special persoanele în vârstă; – să nu conducă dacă sunt obosiţi. Oboseala este considerată de către specialişti una dintre cauzele generatoare ale multor tragedii ce se întâmplă, de regulă, pe drumurile publice, mai ales la sfârşit de săptămână; – să nu conducă după ce a consumat băuturi alcoolice, acest lucru constituie factor de risc pentru traficul rutier, favorizând producerea accidentelor; – să nu vorbească la telefon în timpul mersului, fara a folosi dispozitivele speciale “maini libere”. Temperatura ridicată din hibitaclul maşinii va accentua starea de oboseală ce se manifestă la început prin întârzierea reacţiilor, dificultate în concentrare, căscatul repetat, clipirea foarte deasă şi se termină cu adormirea la volan. De asemenea, trebuie tratate cu toată atenţia reflexiile date de razele solare foarte puternice, din parbriz ori pe asfalt, reflexii ce pot crea dificultăţi neaşteptate celui de la volan, oferindu-i surprize neplăcute. Recomandăm persoanelor cu probleme cardiace sau de altă natură medicală menită a împiedica conducerea autovehiculelor în condiţii de siguranţă să evite pe cât posibil deplasare cu autovehiculul în perioadele de timp caniculare iar dacă este imperios necesar deplasarea să aibă un însoţitor în autovehicul. Solicităm conducătorilor de autovehicule să circule cu atenţie, calm şi să dea dovadă de respect în trafic, deoarece un comportament agresiv va spori major riscul de a fi implicat într-un eveniment rutier cu urmări nedorite.
Nu sunt drumuri cu circulația oprită
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că la această oră nu sunt semnalate drumuri naționale sau autostrăzi cu circulația oprită din cauza vreunui eveniment rutier. Astăzi, 30 iunie 2017, pe sensul de mers către Pitești al Autostrăzii A1 București – Pitești se vor executa lucrări (marcaje rutiere) pe tronsonul kilometric 27 – 44, între localitățile Bolintin și Vânătorii Mici. Lucrările se realizează între orele 05.00 și 13.00, fiind afectată banda de urgență. Tot pe autostrada A1 București – Pitești, pe sensul de mers către Piteşti, la kilometrul 35+500 de metri, se execută lucrări la un rost de dilataţie al podului (alternativ, pe benzile unu sau doi). De asemenea, pe sensul către Capitală, se realizează lucrări (rosturi de dilatație pod) în zona kilometrului 109 (Pitești), pe banda de urgență și pe prima bandă. De asemenea, pe această autostradă, dar pe sensul către Deva al tronsonului Sebeș – Deva, se execută lucrări (consolidare, din cauza tasării carosabilului) în zona kilometrului 315 (Pianu, județul Alba), pe banda numărul 1. Aceste reparații vor dura aproximativ o lună și jumătate, după care șantierul se va muta pe sensul opus. Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, respectiv 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, va fi interzisă în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în perioada 1 iulie – 31 august 2017, astfel: – pe sensul către Constanța al Autostrăzii A2 București (int. A2 cu DNCB) – Fundulea – Lehliu – Fetești – Murfatlar (int. A2 cu DN3), restricție de tonaj (3,5 tone) vinerea, în intervalul orar 12.00 – 24.00 și sâmbăta, în intervalul orar 06.00 – 14.00; – pe sensul către Capitală al Autostrăzii A2 București (int. A2 cu DNCB) – Fundulea – Lehliu – Fetești – Murfatlar (int. A2 cu DN3), restricție de tonaj (3,5 tone) duminica, în intervalul orar 12.00 – 24.00; – pe ambele sensuri ale DN39 Agigea (int. DN39 cu DN39A) – Mangalia (intrare în municipiu), restricție de tonaj (7,5 tone) vinerea, în intervalul orar 12.00 – 22.00, iar sâmbăta și duminica, în intervalul orar 06.00 – 22.00; – pe sensul către Cernavodă al DN22C Murfatlar – Cernavodă, restricție de tonaj (7,5 tone) duminica, în intervalul orar 12.00 – 24.00. Măsura restricționării traficului greu pe arterele sus-menționate s-a luat în baza HG nr. 1777/2004, cu modificările și completările ulterioare. Încălcarea prevederilor acesteia constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă. Pe DN73C, în județele Argeș şi Vâlcea, din cauza unor alunecări de teren, pe tronsonul Curtea de Argeş – Burluşi, între kilometrii 46 și 56, este restricţionată circulaţia autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 12,5 tone, iar pe tronsonul Burluşi – Piatra, între kilometrii 56 şi 61, nu este permis accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone. Ruta ocolitoare pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 12,5 tone este DN73C Burluşi – DJ678A – DN7 Deduleşti. În județul Buzău, pe DN10 Buzău – Brașov, la kilometrul 86+300 de metri, în zona localităţii Siriu, din cauza surpării acostamentului pe o lungime de aproape 40 de metri, în urma cedării unui zid de sprijin, a fost impusă restricţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Ruta ocolitoare pentru traficul greu este DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele, DN1 Săcele – Braşov. În judeţul Mureş, pe DN13 Sighişoara – Târgu Mureş, între localităţile Bălăuşeri şi Găieşti (km 149+200 – 149+360), se execută lucrări de consolidare a terasamentului, iar circulaţia se desfăşoară semaforizat. În zilele cu trafic intens, se formează coloane de autovehicule. În județul Olt, DN64 Caracal – Drăgășani a fost închis, începând din data de 22 iunie 2017, pentru toate categoriile de autovehicule, pe tronsonul kilometric 34 – 40+915 metri, între localitățile Găneasa și Pleșoiu. Măsura a fost luată din pricina degradărilor apărute la podul de la kilometrul 35+900 de metri, situat peste Valea Negrișoara. Circulația rutieră se desfășoară pe ruta DN65, km 42+400, Găneasa – Salcia – DJ677 – Pleșoiu și retur. Variantele de circulație sunt semnalizate conform normelor rutiere în vigoare. În judeţul Suceava se execută lucrări de întreţinere a carosabilului pe trei artere naţionale, până la sfârşitul lunii iulie a acestui an, astfel: – DN 2E – între kilometrii 0 şi 30+505 metri; – DN17 – între kilometrii 116 şi 227+625 de metri; – DN 17B – între kilometrii 14 şi 33+320 de metri. Tot în judeţul Suceava, din cauza unui pod avariat de o viitură, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) este restricţionat pe DN17A, pe tronsonul Vatra Moldoviţei – Ciumârna (între kilometrii 23 şi 27). În judeţul Teleorman, din cauza lucrărilor care se execută pe DN6(E70) la podul de peste râul Vedea, la intrarea în municipiul Alexandria dinspre Bucureşti, circulaţia se desfăşoară alternativ, semaforizat. În zilele cu trafic intens (mai ales la sfârşit de săptămână), în zona respectivă se formează coloane de autovehicule. Pentru fluidizarea circulaţiei, pot fi folosite următoarele rute ocolitoare: – pentru zona Zimnicea: DJ506 Vităneşti – Beiu, DN51 Smârdioasa – Zimnicea; – pentru zona Turnu Măgurele: VO6F (spre Roşiorii de Vede) – DN6 Buzescu – Nanov – DN52 – Turnu Măgurele. Circulaţia rutieră este restricţionată pe DN7, la kilometrul 163 + 300 de metri, în afara localităţii Milcoiu, din judeţul Vâlcea, din cauza unei alunecări de teren produse în data de 13.06.2017, care a afectat banda de coborâre a zonei cunoscută sub denumirea de Dealul Negru, respectiv sensul de mers Piteşti – Râmnicu Vâlcea. Se circulă astfel pe cea de-a doua bandă a sensului de mers către Piteşti, cu ajutorul indicatoarelor rutiere montate la faţa locului pentru fluidizarea circulaţiei. Lungimea drumului afectat este de aproximativ 25 de metri şi se estimează că lucrările de reparaţii vor dura aproximativ o lună de zile. Pe DN13C, pe sectorul Vânători (judeţul Mureş) – Cristuru Secuiesc (judeţul Harghita), este restricţionată circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 10 tone, din cauza unui podeţ avariat de o viitură. DN67C-Transalpina este redeschis în totalitate. Pe tronsonul Rânca (km 34+800, judeţul Gorj) – Obârşia Lotrului (km 59+800, judeţul Vâlcea), accesul este permis doar în intervalul orar 07:00 – 20:00, însă numai pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone. Există şi restricţie de viteză de 30 km/h. Începând cu data de 16 iunie 2017, s-a redeschis și DN7C (Transfăgărășan), respectiv tronsonul închis pe timp de iarnă (între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă, kilometrii 104 – 130+800). Pe acest sector este interzisă circulația pe timpul nopții, între orele 21:00 și 07:00, din cauza vizibilității reduse (ceață) și a fenomenelor meteorologice neprevăzute ce pot pune în pericol siguranța participanților la trafic. CNAIR informează că sectoarele cu pericol de căderi de stânci, pietre și viituri sunt între kilometrii 56+700 și 132+800. În prezent, pe tronsonul Bâlea Cascadă – Bâlea Lac, traficul se desfășoară pe un fir, alternativ, la kilometrul 126+250 de metri, din cauza unei stânci căzute de pe versanţi.
Comentarii pe Facebook
Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!