Președintele Senatului a anunțat restructurări masive în rândul angajaților din Parlament. El a adăugat că, în total, de la 796 de posturi, Senatul va ajunge la aproximativ 618 posturi.
„Ieri s-au aprobat două memorandumuri care urmăresc îmbunătățirea activității Senatului, în care urmărim câteva direcții: pe de o parte, să avem un aparat profesionist și eficient, iar în al doilea rând să îmbunătățim procesul legislativ, să avem un regulament de funcționare cât mai bun, în așa fel încât să avem o dezbatere corectă și civilizată în sălile de ședință ale Senatului. Nu în ultimul rând, să ne îmbunătățim relațiile cu celelalte instituții”, a declarat Ilie Bolojan.
Liderul Senatului a vorbit apoi de reducerea personalului administrativ, care va duce la economii semnificative.
„Am constatat de când ocup această funcție de președinte al Senatului câteva acumulări negativ, care nu pot fi contestate. Care sunt acestea?: La Senat, în loc ca persoanele care sunt pe cabinetele demnitarilor să vină să vină cu aceștia și să plece cu aceștia, așa cum este practica peste tot din administrația publică locală până la guvern, a fost posibilă angajarea pe perioadă nedeterminată. Prin urmare, de-a lungul ciclurilor electorale au fost angajări peste angajări și am ajuns în situația în care o persoană care ocupă o funcție de conducere în Senat nu își poate aduce niciun colaborator și găsește niște oameni aduși de ceilalți ocupanți și din mandatele anterioare, a căror pregătire poate fi discutabilă, a căror preocupări sunt total diferite de agenda demnitarului și vă rog să îl întrebați pe domnul Ghinea (USR) în ce situație și-a găsit cabinetul. Prin urmare, trebuie să urmăm această lege a normalității: vii cu un demnitar, pleci cu un demnitar, în așa fel încât acesta să dea randamente, să își selecteze o echipă de profesioniști care rezonează cu prioritățile lui.
Am constatat că avem în multe locuri personal supradimensionat. Pe lângă fiecare comisie parlamentară sunt un număr de experți și, dacă la anumite comisii care au un volum mare de activitate se justifică numărul mare de funcționari parlamentari – cum ar fi la Comisia juridică sau la buget –, la o comisie de regulament care are o ședință o dată la două luni de zile să ai cinci oameni care să explice ce fac în cele două luni este prea mult.
Am constatat structuri funcționale ale Senatului care sunt stabilite ca direcții generale ci foarte puțini oameni. Nu poți să ai o direcție generală doar pentru ca cineva să aibă o funcție de director general, fără să aibă niște personal justificat în subordine.
De asemenea, am constatat că, de multe ori, prezența fizică la locurile de muncă lasă de dorit, sens în care și aici trebuie luate măsuri
Una peste alta, cred că avem nevoie să avem un personal corect dimensionat, trebuie să avem un personal profesionist, în așa fel încât să nu risipim banul public, iar Senatul să fie o instituție care dă un exemplu, pentru că nu ne putem permite să cerem altora să nu risipească banul public dacă noi nu dăm acest exemplu
În urma acestor analize, care urmărește eliminarea acestor sinecuri, că nu pot să le spun altfel, am propus o nouă organigramă, care a fost avizată. Odată cu aprobarea acesteia, la începutul lunii februarie, în ședința ordinară, va deveni obligatorie
În total, de la 796 de posturi, Senatul va ajunge la aproximativ 618 posturi, iar Bolojan este convins că, deși vor fi reduse posturi, activitatea instituției nu va avea de suferit.
Totodată, șeful Senatului a anunțat reducerea flotei de autoturisme și reducerea cotei de combustibil cu 20 la sută“, a adăugat Bolojan.