In urmă cu două zile, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a anunțat că a fost depusă la ANAP, spre validare, documentația de atribuire pentru Varianta de Ocolire Techirghiol. Condițiile de relief din zona traseului permit adoptarea unei viteze de proiectare de 100 – 120 km/h. În acest sens, C.N.A.I.R. urmărește construcția unei legături rutiere rapide între autostrada A2 și sudul litoralului, astfel că Varianta de Ocolire Techirghiol va avea profil de drum expres. Drumul expres Varianta de Ocolire Techirghiol are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 și de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere al frontierei cu Bulgaria. Traseul drumului va avea o lungime totală de 25,875 km. Acesta începe din intersecția drumurilor naționale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, și se desfășoară pe direcția nord-sud, trece prin apropierea localităților Eforie, Techirghiol, Movilița, Biruința, Moșneni și 23 August. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța a anunțat că va executa în regie proprie “Varianta de Ocolire Techirghiol”, un proiect cu o valoare estimată de 2.100.000 euro/km. Drumul expres are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 și dirijarea acestuia spre partea de sud a litoralului Mării Negre, respectiv punctul de trecere al frontierei cu Bulgaria. Drumul propus este cel rapid pentru descărcarea traficului turistic de pe autostrada A2 București – Constanța și Varianta de Ocolire a Municipiului Constanța prin nodul rutier cu DN39. Pe toată lungimea sa, drumul expres va intersecta denivelat toate celelalte drumuri publice. Condițiile de relief din zona traseului permit adoptarea unei viteze de proiectare de 100 –120 km/h. Secțiunea transversal curentă în aliniament pentru drumul expres va avea următoarea alcătuire: – Platforma de 21,50 m; – Un spațiu median de separare a sensurilor de circulație de 3,00 m care include și fâșia destinată amplasării parapeților de siguranță, lucrări de canalizare, spațiu pentru benzi de încadrare etc; – Două căi de circulație de 7,00 m care cuprind pe sens câte două benzi de circulație de 3,50 m; – Două benzi de încadrare de 0,75 m; – Două acostamente consolidate de câte 1,50 m. Proiectul va fi realizat într-o perioadă estimată de 3 ani.