În ziua de 22 decembrie a.c., nava ”JPO Pisces”, sub pavilion Liberia, condusă de comandantul Constantin Dinu, a salvat echipajul navei ”Dong Yang”, format din 10 marinari, după ce aceasta fusese lovită de ciclonul Krovanh.
Două zile mai târziu, pe 24 decembrie, a avut loc un nou act de eroism pe mare. Nava ”Monaco”, condusă de comandantul Florin Negrău, a salvat echipajul navei ”Zhong Fu Sheng”, format din 13 marinari chinezi.
Operațiunea de salvare a avut loc la ora 8.00, în Marea Chinei de Est.
La 15.15 (ora locală), echipajul navei ”Monaco”, navă port-container, aflată sub pavilion Liberia a recepționat semnalul SOS al navei chineze ”Zhong Fu Sheng”, aflată în pericol, și a început operațiunea de căutare și salvare.
La 15.40, ora locală, echipajul navei a găsit două bărci de salvare aflate în apropierea navei, care s-a scufundat 9 minute mai târziu.
În cele două bărci de salvare se aflau 13 marinari, care au fost recuperați și urcați în siguranță la bordul navei ”Monaco”.
La ora 16.30, după doar o oră și 15 minute de la recepționarea mesajului SOS, nava ”Monaco” a comunicat către Hong Kong MRCC că toți cei 13 marinari se află în siguranță la bordul navei.
“Salvarea celor 13 marinari de către o navă aflată sub comanda CLC Florin Negrău, membru al ACNR, reprezintă încă o dovadă de profesionalism și bune practici pe mare a navigatorior români.” a declarat Marius Tuțuianu, președintele ANRC.
“Cei 3 comandanți de navă, împreună cu echipajele lor, trebuie propuși pentru premiul “Bravery at Sea 2020″, acordat de catre International Maritime Organization în fiecare an, pentru fapte de vitejie pe mare. Sunt convins că, de această dată, România are șansa pentru prima dată în istorie să își treacă în palmares această onorabilă distincție, datorită curajului colegior noștri de pe mare.” a declarat Ambasadorul Maritim IMO, Ovidiu Cupșa.
Ovidiu Cupșa s-a referit la 3 comandanți români care trebuie propuși pentru premiul ”Bravery at Sea 2020”. El a făcut referire și la salvarea echipajului ambarcațiunii ”Yes Dear”, care a avut loc în data de 17 septembrie. La acel moment, nava COSCO Malaysia, condusă de comandantul român Bogdan Rusu, a salvat în Golful Mexic, în timpul uraganului Sally, echipajul ambarcațiunii “Yes Dear”, format din 4 membri.
Și reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor au făcut referire la salvarea celor 13 navigatori chinezi aflați la bordul cargoului ”Zhou Fu Sheng”. SLN a precizat faptul că ofițerul de cart, românul Petru Branză, aflat la post, l-a chemat imediat pe comandantul Florin Negrău, care nu a stat deloc pe gânduri și a inițiat imediat procedurile de salvare împreună cu echipajul său.
Cargoul ”Zhou Fu Sheng” a fost lovit de ciclonul Krovanh și, datorită înclinării mari, amarajul a cedat, marfa s-a deplasat afectând grav stabilitatea și ducând la scufundarea foarte rapidă a navei.
Echipajul, format din 13 navigatori de naționalitate chinez, a sărit în apă, unii de la pupa, alții de pe teugă. Toți 13 au reușit să ajungă cu traumatisme ușoare la pluta de salvare care s-a ridicat de pe nava care s-a scufundat.
”Datorită veghei atente a ofițerului român și a organizării exemplare ale operațiunilor de salvare conduse de cel mai tânar comandant al flotei de 121 de nave ale companiei, românul Florian Negrău (36 de ani) , cei 13 navigatori naufragiați au fost rapid recuperați la bordul navei ”Monaco”, au primit îngrijirile necesare în astfel de situații, urmând să fie încredințați autorităților din următorul port.”, au precizat reprezentanții SLN.
Comandantul Florin Negrău a declarat în urmă cu puțină vreme:
”Am salvat 13 marinari de naționalitate chineză de pe nava bulk ”Zhong Fu Sheng”, care s-a scufundat în apropierea navei la comanda căreia mă aflu, MV Monaco. Toți cei 13 marinari au fost salvați și aduși în siguranță la bordul port containerului Monaco. Echipajul a acțional exemplar fapt ce a dus la recuperarea rapidă a tuturor navigatorilor eșuați, iar pentru asta îi felicit pe toți”
Magia Craciunului aduce alte suflete în jurul familiilor lor.
”Aceste lucruri se întamplă pe mare, riscurile sunt uriașe și de multe ori soarta navigatorilor ține de nivelul de pregătire, de felul în care fiecare își face treaba la bord iar câteodată chiar se întâmplă și miracole. Și ca să fie tabloul complet, nava ”Monaco” a acostat în port cu navigatorii salvați chiar în pupa navei ”JPO Pisces”, navă care, cu două zile înainte, a salvat și ea de la naufragiu 10 navigatori, navă care se află sub comanda tot a unui român, comandantul Constantin Dinu.
Noi îi felicităm pentru că și-au făcut datoria exemplar și credem că aceste lucruri nu sunt întâmplătoare. Autoritățile chineze au felicitat ambele echipaje și au arătat mulțumirea și recunoștința față de conducerile celor două nave, comandanți români.”, a precizat Adrian Mihălcioiu, lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta