Președinte OMD Mamaia-Constanța, George Măndilă, a vorbit pentru Ordinea.ro despre principalele linii de promovare ale litoralului. Măndilă spune că OMD-ul, ca instrument juridic prin care se face promovarea turismului în destinația Mamaia – Constanța, și-a setat câteva linii de acțiune. Principala este comunicarea publică despre ceea ce se întâmplă în destinația turistică. Aceasta se face atât la nivel național, cât și la nivel local.
„Instrumentul este comunicatul de presă, conferința de presă și, apoi, discuția directă, cum ar fi interviurile radio – TV, prezența în emisiuni atât la nivel local, cât și național, și, bineînțeles, furnizarea de informații. Aceasta este linia de comunicare publică.
În al doilea rând, se mai lucrează pe calupurile de publicitate la televiziunile naționale. Acolo, atât Mamaia, cât și orașul Constanța, sunt prezente cu anumite clipuri video speciale, pentru publicitate. Deocamdată, Mamaia funcționează cu două clipuri, Mamaia Young și Mamaia Family, iar Constanța cu un singur clip. Aceleași clipuri sunt și pe televiziunile locale, pentru că este foarte importantă promovarea destinației turistice inclusiv la nivel local, și nu mă refer la municipiul Constanța, ci la nivel de Dobrogea, pentru că tot ceea ce se face în Constanța se vede la nivel de Dobrogea.
Totodată, noi folosim foarte mult internetul pe ceea ce înseamnă marketing digital. Suntem prezenți în zona online și urmează să dezvoltăm pe viitor chestiunea digitală în ceea ce privește aplicațiile. Vom face mai multe aplicații, fiecare cu specificul ei.
O altă linie de promovare sunt târgurile internaționale pe care noi le folosim pentru promovarea în exterior. Am fost la patru târguri internaționale, cele mai mari din Europa și printre cele mai mari din lume. Cel mai mare târg de turism de business este la Londra, unde sunt cei mai mari specialiști, cele mai mari destinații, este volumul cel mai mare de tranzacții din lume, aproximativ trei miliarde de euro doar în zilele târgului.
Totodată, un târg foarte important pentru noi ca țară este târgul de la Varșovia (Polonia). Varșovia este o piață de 38 de milioane de locuitori, plus țările baltice, și este foarte important ca România să fie prezentă acolo cu standul Mamaia – Constanța.
Ulterior, ne-am dus la două târguri tradiționale pentru litoral, pentru Mamaia în special. Și anume, Berlin (Germania) – unde este un târg foarte mare și, bineînțeles, Paris în Franța. Ca și la Varșovia, la aceste târguri de la Berlin și Paris ne întâlnim cu consumatorul final, turistul, în timp ce la Londra ne-am întâlnit întotdeauna cu profesioniștii, cu intermediarii din industrie.“, a spus George Măndilă.
Întrebat dacă prezența la aceste târguri are impact asupra creșterii numărului de turiști străini pe litoralului românesc, șeful OMD Mamaia – Constanța spune că, în mod evident, acest lucru se va întâmpla automat, dar lucrurile nu se fac peste noapte.
„Prezența la târguri este doar un punct din succesiunea de puncte care trebuie atinse și, ca la orice dezvoltare de business, trebuie să faci mai multe lucruri, pentru că nu este de ajuns să faci doar un lucru.
Prezența la târguri are ca scop stabilirea de contacte bune și de a genera încredere cu viitorii parteneri, pentru că trebuie să te întâlnești cu ei față în față. Iar lucrurile astea se întâmplă la târguri. Pentru a crește numărul de turiști străini, trebuie mai multe chestiuni. Numărul unu: Prezența la târguri și un prim obiectiv strategic, întâlnirea cu tour-operatorii de acolo pentru a-i convinge să ne introducă în cataloagele de acolo. Trebuie să fim prezenți în aceste cataloage, ca oamenii să aibă de unde să ne aleagă, să știe că existăm. Doi: Sensibilizarea piața media, bloggeri, influenceri, companii media, jurnaliști specializați în turism etc, astfel încât să facem promovare în țările țintă din Europa pe care noi le-am ales. Și în al treilea rând, felul în care ajungem în destinația turistică. Dacă la nivel rutier suntem foarte bine conectați de București și implicit de cel mai mare aeroport al țării, Otopeni; la nivel de cale ferată la fel, la nivel aerian, Constanța suferă. Asta pentru că nu prea avem curse pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu. El se află acum într-un amplu proces de extindere și renovare, încât o să devină la începutul sezonului estival următor un aeroport foarte modern, capabil de a prelua foarte mulți clienți. Aici discutăm cu toate companiile low-cost și ne interesează foarte mult compania LOT din Polonia, Wizz Air pentru a stabili mai multe curse pe Italia și Germania și bineînțeles Turkish Airlines, care are conexiuni în toată lumea și cu toate orașele mari din Europa. În momentul în care această companie va pune mai multe curse de la Kogălniceanu spre Istanbul, atunci vom fi legați cu toată lumea.“, a mai spus George Măndilă.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta