Dobrogea este o zonă puternic expusă schimbărilor de temperatură. Vara este foarte cald și plouă extrem de puțin, iar iarna nu se știe niciodată cum va fi. Ba plouă, ba ninge, ba e soare, ba e vânt. Cum ne aflăm în luna noiembrie și în foarte multe zone ale țării este zăpadă ca-n plină iarnă, am dorit să știm cine se va ocupa anul acesta de deszăpezirea drumurilor naționale din județ. Motiv pentru care am luat legătura cu directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, Marin Dima. După cum se știe, direcția are șapte secții de drumuri naționale, Brăila, Tulcea, Călărași, Fetești, Slobozia, Constanța și secția de Autostrăzi Constanța. Vizavi de întrebarea noastră, directorul Dima ne-a spus că deocamdată nu are cine să facă operațiuni de deszăpezire în cazul în care se va impune. ”Încă nu s-a semnat nici un contract pe drumurile naționale din Constanța. A existat licitație pentru desemnarea câștigătorului, dar a fost contestată. Nu se știe când se va rezolva această problemă. După cum știți, contractul se va semna pentru o perioadă de patru ani, deci concurența este acerbă. Noi avem șapte loturi și pentru fiecare dintre ele au existat câte doi ofertanți.” El nu a exclus posibilitatea ca anul acesta să nu se rezolve situația. Adică, nu este exclus ca până anul viitor să nu se decidă legal cine se va ocupa de deszăpezire în județ.
Cine a licitat?
Dacă v-ați fi așteptat ca în cursa pentru operațiunea de deszăpezire la nivel național pentru zona de sud-est a țării să existe vreo firmă din Constanța sau din județele limitrofe, v-ați fi înșelat foarte tare. Și asta din simplul motiv că firmele licitante au fost din Cluj Napoca și din Slobozia. Oyl Company Holding este o firma din Slobozia despre care presa locală susține că este un abonat al Consiliului Județean la lucrări de infrastructură. Nici cealalată firmă, cea din Cluj, Diferit SRL nu este mai puțin cunoscută în mediul jurnalistic din zonă. Presa din Cluj susține că această firmă este abonată la lucrările din zonă. Adică la noi se bat două companii extrem de cunoscute în lumea acestor lucrări. Pe noi, ca cetățeni, ne interesează mult prea puțin aceste lucruri. Noi vrem să știm ce dotări au și cum se vor putea descurca în cazul unor ninsori puternice, așa cum au fost tot timpul în ultimii ani? Adică vrem să putem circula pe șosele, în ciuda eventualelor căderi masive de zăpadă! Pe site-ul companiei Oyl Company Holding nu scrie absolut nimic de posibilitățile ei de a face operațiuni de deszăpezire. Scrie însă că firma a fost înființată în anul 1994 și că se ocupă mai mult de comercializarea materialelor de construcții: ”La înfiinţare societatea desfăşura activitate de comerţ cu produse alimentare prin unităţi de desfacere specializate, trecând apoi la diversificarea obiectului de activitate, dezvoltând astfel o puternică reţea de comercializare a materialelor de construcţii, prestări servicii în construcţii rezidenţiale s nerezindentiale , transporturi interne şi internaţionale, alimentaţie publică, pavele şi borduri stradale.”. Cu ce se ocupă compania Diferit? Firma a fost înfiinţată în anul 2001 şi aparţine soţilor Nicolae şi Daniela Petri, având ca obiect principal de activitate “lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor”. Rămâne de văzut când se va semna contractual și cu cine anume. Reamintim faptul că inițial termenul limită era 4 iulie pentru ofertele depuse pentru deszăpezirea drumurilor aflate în responsabilitatea direcţiilor regionale Braşov, Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Timişoara şi 7 iulie pentru direcţiile regionale Cluj şi Craiova. CNADNR a amânat termenul de două ori, până în 20 iulie. Adică au trecut deja patru luni de la momentul depunerii ofertelor și încă nu s-a întâmplat nimic. Oare când se va finaliza această procedură? Vom reveni!
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta