Conecteaza-te cu noi
OVIDIUS

Actual

ISU Constanța. Peste 100 de controale, efectuate de cadrele Inspecției de Prevenire

Published

on

În această perioadă, cadrele Inspecţiei de Prevenire desfășoară activităţi specifice de control, informare preventivă şi asistenţă tehnică de specialitate. Inspectorii de prevenire au în atenție evenimentele ce urmează să aibă loc cu afluență mare de public.

De la 1 noiembrie și până în prezent au fost executate 110 controale, dintre care 87 la unități de comerț și alimentație publică, iar 21 la monumente istorice. În acele locații au fost identificate 667 deficienţe. De asemenea, au fost aplicate 559 avertismente şi 86 amenzi contravenţionale în cuantum de 587.000 lei.

Constatările cel mai frecvent menţionate în documentele de control sunt:

  • neîntocmirea şi/sau neavizarea planului de intervenţie, la unele unităţi de turism;
  • neasigurarea angajării unui cadru tehnic sau personal de specialitate cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor;
  • nemenţinerea în stare de funcţionare a instalaţiilor electrice pentru iluminatul de siguranţă pentru evacuarea persoanelor în caz de incendiu, pentru marcarea hidranţilor interiori de incendiu, cât şi pentru intervenţie în încăperea centralei termice;
  • lipsa verificării mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor existente (stingătoare), aflate în dotarea unor construcţii de turism, în conformitate cu reglementările tehnice;
  • exploatarea cu defecţiuni şi improvizaţii a instalaţiei electrice aferentă construcţiilor.

Măsuri pentru evitarea riscului de incendiu în lăcașele de cult şi pentru reducerea consecinţelor negative ce se pot răsfrânge asupra persoanelor în cazul producerii unui eventual incendiu pe timpul manifestărilor religioase cu public numeros:

  • la începutul slujbei, reprezentanţii biserici trebuie să le spună credincioşilor regulile ce trebuie respectate în biserică, în scopul prevenirii incendiilor, mai cu seamă privind utilizarea lumânărilor, modul de comportare pe timpul izbucnirii unui incendiu în lăcaşul de cult (păstrarea calmului, evitarea producerii unor accidente nedorite şi a instalării panicii pe durata evacuării construcţiei incendiate), cât şi privind asigurarea stingerii urgente a incendiului, cu forţele şi mijloacele existente;
  • cetăţenii trebuie să ţină lumânările aprinse cât mai departe de haine şi de obiectele combustibile precum icoane, decoruri, mobilier, coroane;
  • pentru evitarea supraaglomerării bisericii, se recomandă ca slujbele să se organizeze în exterior, iar, dacă se desfăşoară în interior, se va permite accesul credincioşilor în limita capacităţii construcţiei; pe toată durata slujbei, obligatoriu, uşile de acces şi evacuare vor fi menţinute deschise;
  • parcarea autoturismelor şi autocarelor se va face în vecinătatea lăcaşelor de cult astfel încât, în eventualitatea producerii unui incendiu, să nu blocheze ori să îngusteze căile de acces necesare pentru intervenţia autospecialelor de stingere;
  • personalul bisericii va supraveghea candelele şi lumânările aprinse în incinta bisericii pe toată durata slujbei;
  • amenajarea unor locuri speciale, în exteriorul lăcaşurilor de cult, pentru depunerea lumânărilor aprinse, aflate la distanţă de siguranţă faţă de construcţii, dotate cu tăvi metalice umplute cu nisip;
  • supravegherea acestora în permanenţă şi stingerea lor, în mod obligatoriu, la terminarea slujbelor religioase;
  • evacuarea din interiorul lăcaşelor de cult, pe durata desfăşurării slujbelor religioase cu public numeros, a covoarelor, mochetelor, băncilor şi scaunelor nefixate de pardoseală; instruirea persoanelor cazate în spaţiile destinate primirii oaspeţilor ori în căminele de bătrâni din incinta mănăstirilor sau anexele acestora, de către slujitorii bisericii, privind necesitatea respectării regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor la exploatarea instalaţiilor electrice, la utilizarea focului deschis, cât şi privind interdicţia fumatului în aceste locuri;
  • asigurarea unei minime dotări cu mijloace tehnice destinate stingerii incendiilor, precum rezerve de apă şi posibilităţi de utilizare a apei, stingătoare de incendiu;
  • în situaţia izbucnirii unui incendiu, se va asigura operativ evacuarea persoanelor din construcţie, a valorilor adăpostite, concomitent cu desfăşurarea primei intervenţii cu mijloacele tehnice din dotare şi cu anunţarea, de îndată, a pompierilor, la numărul unic de apel de urgenţă 112.

Foto: Ilustrativ

 

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions