Actual
Kaufland se implică social prin susținerea comunităților locale
Published
5 ani agoon
By
Claudiu Vuță
România trece prin momente dificile, cu toții suntem implicați în lupta împotriva coronavirurusului. Fie că vorbim despre oamenii care muncesc zi de zi sau despre companiile din țara noastră, tuturor le suntem recunoscători pentru că au înțeles că implicarea lor este importantă și doar uniți putem merge mai departe și depăși momentele grele pe care le traversăm.
Unele companii au înțeles că implicarea merge mai departe de profiturile obținute și au decis să acționeze atât social, dar și plătind anticipat obligațiile fiscale la bugetul de stat.
Una dintre aceste companii este Kaufland România, care la sfârșitul lunii martie a anunțat că achită cu trei luni în avans impozitele la bugetul statului și bugetele locale, pentru a sprijini eforturile de echilibrare a economiei în această perioadă.
Astfel, compania direcționează 69 de milioane lei, sumă echivalentă cu 14,37 milioane euro, către bugetul de stat și bugetele locale, reprezentând taxe aferente anului 2020 și impozit pe profit pentru trimestrul întâi al anului financiar (martie-mai).
,,Înțelegem nevoia de a acționa urgent și ne reorganizăm prioritățile, cu un salt extraordinar pe care îl facem acum, pentru a fi alături de economia României, în lupta cu fenomenul care a pus stăpânire pe o lume întreagă. Vom suporta această perioadă dificilă alături de stat, la rândul nostru, pentru că este esențial acum să fim solidari. Să fim împreună contează acum mai mult ca oricând”, a declarat Marco Hößl, CEO al Kaufland România.
Această decizie a Kaufland atrage atenția mai ales prin valoarea ridicată a sumei virate la bugetul de stat, dar este important de precizat că retailerul german desfășoară activități de implicare socială fără a mediatiza strident acele acțiuni. De fapt, aceasta este adevărata implicare socială pe care companiile o scot în evidență mereu, însă pe care doar unele dintre companii o înțeleg și aplică.
Menționez mai jos inițiativele pe care Kaufland le defășoară pe plan național:
Kaufland România a contribuit până în prezent cu 1.300.000 euro pentru lupta împotriva efectelor negative ale crizei coronavirus:
- Alături de Lidl au fost achiziționate 100.000 de recoltoare pentru exudat nazal și faringian/ mediu transport viral, necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular pentru depistarea COVID-19, pe care le-am donat Ministerului Sănătății.
- În contextul situației generate de pandemia COVID-19, Kaufland a lansat apelul de proiecte “În stare să ajut”, prin care se oferă finanțare în valoare de 500.000 de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă.
- Împreună de Asociația Act for Tomorrow, prin intermediul programului de finanțare Start ONG s-a decis a se oferi sprijin ONG-urilor, unităților de învățământ, centrelor de copii/bătrâni și grupurilorr informale pentru dezvoltarea și implementarea de proiecte care să răspundă nevoilor comunității în contextul actual.
- Kaufland oferă sprijin în valoare de 128.000 de lei către toate cele 47 de Direcții Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului la nivel național. Fiecare DGSAPC poate beneficia de tichete sociale în valoare de 24.000 de lei ce vor fi transformate în alimente și produse igienico-sanitare pentru copii, copiii cu dizabilități și adulții cu dizabilități din sistemul de protecție.
- Kaufland a contribuit la Fondul de Urgență pentru spitale, demarat de Organizația Salvați Copiii pentru echiparea de urgență a Maternității Bucur, devenită unitate medicală specială pentru cazurile de Covid-19. De asemenea, Kaufland este alături de Organizația Salvați Copiii pentru sprijinirea a 100 copii vulnerabili din 8 județe din țară pentru care au oferit tichete sociale destinate achiziționării de produse alimentare și igienico-sanitare.
- Kaufland sprijină Fundația pentru Inovații Sociale Regina Maria pentru acoperirea imediată a nevoilor medicale ale miilor de pacienți din cele două policlinici ale Fundației și limitarea răspândirii noului coronavirus în comunitățile vulnerabile. Se dorește, astfel, degrevarea presiunii din sistemul medical de stat, care în momentul de față trebuie să își concentreze atenția pentru cazurile de COVID-19.
- Kaufland susține Școala pe Net, o platformă multimedia gratuită, destinată cadrelor didactice care pot învăța mai ușor de la specialiști în educație și IT cum să utilizeze resurse online, utile în procesul de predare. Proiectul este implementat de Centrul de Resurse în Comunicare, Asociația Techsoup, Teach for Romania, Seeding Knowledge Foundation, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și în prezent deservește zeci de mii de profesori la nivel național.
- Împreună cu Asociația Ateliere Fără Frontiere, Kaufland sprijină elevii din familiile fără posibilități materiale, pe durata suspendării cursurilor din învățământul preuniversitar, printr-o donație constând în 105 calculatoare recondiționate, în cadrul proiectului Solidaritate pentru educație digitală.
- Kaufland asigură alimentele necesare pentru prepararea a 6.000 de meniuri în luna aprilie ce vor fi distribuite către medicii din prima linie în lupta cu COVID-19, în cadrul inițiativei #Acum, lansată de restaurantul Kané – New Romanian Cuisine, devenit temporar bucătărie comunitară.
De asemenea, Kaufland este alături și de alte ONG-uri din țară prin sprijin financiar sau prin tichete sociale, pentru achiziția de alimente și produse igienico-sanitare.
În județul Constanța, în cursul ultimilor doi ani, Kaufland a derulat o serie de proiecte sociale, alături de diferite ONG-uri, prin care s-au stimulat mișcarea și stilul de viață sănătos. Kaufland a organizat activități dedicate copiilor săraci din localitatea Castelu, unde un număr de 600 de copii trăiesc în condiții precare.
Retailerul a organizat acțiuni de testare pentru depistarea cancerului la sân, oferind consultații gratuite. Unitatea mobilă a fost amplasată în parcările supermarketurilor Kaufland. De asemenea, Kaufland a lansat, alături de Asociația Untold, cea de-a patra ediție a campaniei Blood Network, fiind astfel susținută donarea de sânge.
Kaufland a organizat proiecte prin care este susținut voluntariatul, acțiuni de ecologizare a apelor și prevenirea poluării și a contruit locuințe pentru familiile nevoiașe, în localitatea Cumpăna.
Kaufland a mobilizat mii de voluntari la nivel județului Constanța și a derulat proiecte în valoare de peste 150.000 de euro.
De asemenea, în data de 15 septembrie 2018, 365.000 de voluntari au ieșit la curățenie în 40 de județe din România. Aceștia au curățat zonele cu deșeuri din arealele naturale. Kaufland a susținut acest proiect.
Pentru a susține furnizorii, Kaufland a anunțat în 23 martie 2020 că va plăti facturile la 7 zile de la emiterea acestora, față de 30 de zile cum se întâmplă în prezent. Măsura a fost luată în contextul crizei Coronavirus, pentru a putea asigura stocurile necesare. Compania a spus că asigurarea stocurilor de marfă este cel mai important deziderat, după siguranța clienților.
Aceasta este implicare socială în adevăratul sens al cuvântului, Kaufland dă un exemplu pentru companiile din România și știți ce atrage atenția, în afară de sumele mari pe care le donează sau le direcționează pentru activități sociale? Kaufland nu au urmărit a-și face publicitate prin aceste acțiuni, un lucru de admirat.
Exemplul dat de Kaufland ar trebui urmat și de alte companii, nu din dorința de a câștiga publicitate, ci pentru a face bine.
Comentarii pe Facebook
Claudiu Vuță este analist economic, membru al AAFBR (Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România). În prezent, urmează cursurile programului de excelență "Politici economice și ale pieței muncii" din cadrul Konrad Adenauer Stiftung. Claudiu publică articole economice pe teme globale, dar și locale, prezentând analize de profil pe platformele jurnalistice Project-E, HotNews/Contributors, Republica și Reporter Global (partener al The Economist în România). Pentru activitatea jurnalistică i-a fost înmânat, la începutul lunii martie 2020, premiul CFA Society Romania Media Award.