În a treia zi din Săptămâna „Şcoala altfel”, luni, 29.05.2017, Şcoala Gimnazială nr. 30 „Gheorghe Ţiteica” a fost gazda Formaţiei de suflători „Constanţa Brass Band”, membri ai Orchestrei Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” din Constanţa. Cei şase membri componenţi ai formaţiei, Florin Voinea – trompetă, Sorin Mustăţea – trompetă, Nicolae Gribinic – corn, Valeri Baran – trombon, Iurie Postolache – tubă, Valentin Tănase – tobe, au desfăşurat o activitate inedită, interactivă, intitulată: Ora de muzică. De la muzica Renaşterii la jazz. „Acest gen de recital-spectacol-lecţie, nou în peisajul artistic constănţean, l-am prezentat cu succes în mai multe licee şi şcoli din judeţ şi din ţară. Este gândit ca o lecţie interactivă, în care elevii-spectatori au ocazia să vadă şi să asculte pe viu o formaţie de muzica de cameră, care interpretează muzică de diferite genuri şi din diferite perioade muzicale, totul explicat simplu, dar eficient, familiarizând astfel tinerii cu sonorităţi şi ritmuri cu care nu s-au întâlnit până acum. Totodată, facem o prezentare amănunţită a instrumentelor de suflat şi a rolului lor în cadrul diferitelor forme de orchestre.”, a precizat moderatorul activităţii, Valeri Baran. Repertoriul prezentat elevilor este variat, de la muzica ce răsuna în castelele Renaşterii până la muzica contemporană, în exemplificări scurte care să nu plictisească adolescenții nerăbdători ai unui mileniu al vitezei . Nu au lipsit piese compuse de autori mai mult sau mai puțin cunoscuţi de către copii : Vivaldi, Mozart, Ceaikovsky, Scott Joplin, Duke Elington. Elevii au înţeles cum se formează sunetul muzical, au experimentat suflând în instrumente precum trombonul, cornul sau trompeta. S-au amuzat, dar au înţeles, în acelaşi timp, că acest gen de muzică cere multă muncă, sacrificiu, ore de studiu şi multă pasiune. La activitate au participat 40 de elevi de la clasele a V-a A, a VI-a C, a VII-a A, a VIII-a C, coordonaţi de profesoara de educație religioasă Marinica Târziu, care a declarat la finalul lecției altfel : „Ca dascăl al acestor copii, consider că rolul nostru nu se limitează doar la activitatea de la catedră. Avem o responsabilitate destul de grea, dar și provocatoare în acelaşi timp, de a-i „dezlipi” pe aceşti copii de tehnologia mult mai la îndemână, dar distrugătoare de suflete, şi de a-i apropia de artă, muzică de calitate, într-o societate în care reperele şi modelele adevărate sunt tot mai puţine”.