În luna august a.c., reprezentanții Administrației Canalelor Navigabile (ACN) anunțau că a fost semnat contractul pentru modernizarea și extinderea capacității de operare în portul Ovidiu.
Recent, procedura de licitație a fost anulată.
Potrivit Biroului de presă al ACN, aceasta va fi reluată în cel mai scurt timp, după actualizarea devizului general al investiției.
”Autoritatea contractantă, respectiv ACN, va face demersurile pentru finalizarea investiției conform calendarului de implementare și eligibilitate ale cheltuielilor, conform Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM)”., a precizat Mihaela Coroiu, purtător de cuvânt al ACN.
Potrivit ziarului Profit.ro, ofertele au venit din partea Utilnavorep Constanța și asocierea formată din G&M Road Building Engineering (lider), Levantina Ingenieria Y Construccion (Spania), Concodria Con. Strade, Building Construction Mea și Building Design 2000 Top.
Precizăm că perioada de implementare a proiectului este cuprinsă între 04.02.2020 și 28.02.2024.
Obiectivul principal al proiectului este creșterea volumului de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare prin modernizarea, reabilitarea și extinderea capacității de operare în portul Ovidiu, în vederea oferirii de condiții optime pentru transportul naval de mărfuri.
Valoare totală a proiectului este de 70.415.195,82 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 56.693.729,74 lei, iar valoarea finanțării nerambursabile acordată de Comisia Europeana este de 48.189.670,28 lei.
Proiectul presupune modernizarea și reabilitarea construcțiilor de acostare existente pe malul drept al Canalului Poarta Albă – Midia Năvodari prin realizarea de facilități necesare desfășurării activității specifice, dar și realizarea unui port nou pe malul stâng pentru mărirea capacității de operare a mărfurilor care va oferi facilități pentru acostare și efectuare de operațiuni în port în condiții de siguranță și securitate și furnizarea de utilități.