În cea mai mare parte, hotelurile de pe litoralul românesc au anunţat că vor menţine anul viitor tarifele la nivelul celor de anul acesta sau, cel mult, vor exista creşteri de peste 10% în cazul acelora care nu le-au modificat în ultimii doi-trei ani, a declarat, pentru News.ro, directorul general al agenţiei de turism Litoralul Romanesc.ro, Ionuţ Nedea.
”Sunt totuşi hotelieri care vor majora tarifele cu peste 10%, însă aceştia sunt în special cei care au menţinut tarifele nemodificate în ultimii doi-trei ani”, a adăugat el.
În ceea ce priveşte bilanţul pentru acest an, Ionuţ Nedea afirmă că a fost un an bun, care s-a încadrat în linia ascendentă înregistrată în ultimii zece ani.
”În anul 2016, am înregistrat o creştere a cifrei vânzărilor de 40% faţă de 2015, iar în 2017 am înregistrat o creştere de 44% faţă de anul precedent”, precizează Nedea.
Astfel, circa 83.100 de turişti români şi-au petrecut concediul la mare, prin Litoralulromanesc.ro, adică 94% din totalul turiştilor care au cumpărat pachete prin agenţie.
Cei mai mulţi turişti străini au fost din Marea Britanie (1.331 turişti, 1,5% din total), Germania (905 turişti, 1,03% din total) şi Republica Moldova (281 turişti).
De asemenea, turişti străini care şi-au petrecut vacanţa pe litoralul românesc au venit şi din Italia, Franţa, SUA, Austria, Belgia şi Spania.
“În ceea ce ne priveşte, am înregistrat şi o creştere a numărului de turişti, aceasta fiind de 27%, însă la nivelul întregului litoral, din datele pe care le-am cules până în acest moment de la peste 300 de hoteluri, se pare că numărul turiştilor care s-au cazat în unităţi clasificate s-a diminuat cu până la 10%. Acest lucru se datorează în parte faptului că din ce în ce mai mulţi turişti aleg să se cazeze în apartamentele construite în staţiunea Mamaia şi nu numai”, precizează reprezentantul companiei.
În ceea ce priveşte programul “Litoralul pentru toţi”, Nedea spune că este foarte util atât pentru turişti, care pot petrece sejurul pe litoral achitând un tarif mai mic, într-o perioadă în care încă se mai poate face plajă, cât şi pentru hotelieri, care pot astfel să prelungească perioada de încasări.
”De altfel, acest program răspunde într-o oarecare măsură provocării pe care toţi operatorii de turism de litoral trebuie să o abordeze, şi anume: prelungirea perioadei de activitate în turismul de pe litoral. Rezolvarea acestei probleme ar putea avea efecte atât în ceea ce priveşte creşterea volumelor de încasări, care la rândul său duce la creşterea investiţiilor în activele de pe litoral, cât şi în ceea ce priveşte nivelul de retenţie a personalului şi posibilitatea de şcolarizare a acestuia, cu rezultate imediate în creşterea nivelului de calitate a serviciilor”, a mai spus Ionuţ Nedea.
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare vânzător de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări.
Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 15 milioane de euro, la Ministerul Finanţelor fiind raportat doar comisionul, de 6,17 milioane de lei, aşa cum se întâmplă în cazul multor agenţii de turism.
Prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 80.000 de turişti. Portalul promovează peste 400 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta