Pe data de 22 martie, Ministerul Economiei anunța că negocierile dintre statul român și investitorul strategic interesat în Șantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie.
”Astfel, Șantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunța la exercitarea dreptului de preferință cu privire la achiziția pachetului de acțiuni deținut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Șantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acțiuni, astfel încât structura de acționariat a Societății Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% Șantierul Naval 2 Mai S.A și 49% Damen Shipyards Group.”, scria pe pagina oficială Biroul de presă din cadrul Ministerul Economiei.
Zilele au trecut una după alta și toată lumea aștepta marea schimbare. Cum nu s-a întâmplat nimic special, angajații au făcut tot ce a fost posibil pentru ca soarta lor să nu fie pecetluită. Adică peste 100 dintre ei au intrat în șomaj, alții au preferat să intre în concedii fără plată (valabile timp de 90 de zile), aproape 100 lucrează la Tulcea, câteva zeci sunt la Galați …
La ora actuală, mai sunt 1.626 de angajați care lucrează sau sunt în concedii. Din fericire, în docurile pentru reparații au ajuns câteva nave, iar pentru aproximativ trei săptămâni, muncitorii au de lucru. Cu toate acestea, angajații simt că lucrurile trenează…
Am stat de vorbă cu Laurențiu Gobeajă, lider al sindicatului Navalistul, care ne-a spus că tranzacția pentru modificarea structurii acționariatului companiei nu este finalizată până în acest moment.
”S-a convenit reluarea negocierilor în perioada 2 mai – 25 mai 2018 a următoarelor articole rămase pentru rediscutare: – Art. 28 alineatul 2) – Promovarea salariaților – Art. 63 alineatul 1 si 2 – referitor la durata pauzei de masă – Art. 110 – Salarizare și alte drepturi salariale – Anexa 1 – Organizarea timpului de muncă – Anexa 15 pct. II (2) – referitor la valoarea biletului de odihnă. Periodic vom emite comunicate despre stadiul negocierilor CCM la nivel de unitate pentru informarea tuturor salariaților. Vă asigurăm că înainte de finalizarea negocierilor vom convoca Adunarea Generală a Liderilor de Sindicat pentru a se lua o decizie în acest sens.”
În ceea ce privește negocierea drepturilor salariale, Laurențiu Gobeajă ne-a spus că în ultimii doi ani acestea au fost mereu amânate. Trebuiau discutate în luna octombrie și s-au amânat până în ianuarie. Atunci au fost din nou amânate pentru luna aprilie…
Din păcate, contractual de societate nu este finalizat. Și probabil va fi peste ceva mai multă vreme, dar fiind faptul că acel 2% care reprezintă pachetul de acțiuni pe care Damen Shypyards Group trebuie să îl cesioneze, cu titlu gratuit, către Șantierul Naval 2 Mai S.A reprezintă o sumă foarte mare, de aproximativ un milion de dolari, potrivit declarațiilor lui Laurențiu Gobeajă.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta