În urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase din perioada 18 – 19.11.2023, zile in care localitatea Lumina s-a aflat sub avertizare cod roșu și portocaliu, rețelele electrice din județul Constanța au fost avariate fiind necesare intervenții de durată pentru repunerea lor în funcțiune. Comitetul Local pentru Situații de Urgență al localității s-a întrunit pentru a evalua pagubele, inclusiv întreruperile în alimentarea cu energie electrică a localității.
Primarul comunei Lumina, Dumitru Chiru, președinte al Comitetului Local pentru Situații de Urgență, a comunicat instituțiilor abilitate: Prefectura Constanța, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, RAJA, Rețele Electrice (noul nume al companiei de distribuție a energiei electrice E-Distribuție) situația din localitate, solicitând remedierea avariilor cu prioritate astfel încât cetățenii comunei să nu mai fie afectați de efectele fenomenelor meteo.
„În cursul zilei de marți, ca urmare a unor avarii/întreruperi neplanificate, Rețele Electrice Dobrogea a sistat, din nou, alimentarea cu energie electrică a localității.
Facem precizarea că în zona Dobrogea, compania Rețele Electrice (E-Distributie Dobrogea) este operatorul care administrează rețeaua de distribuție a alimentării cu energie electrică și că pe pagina de internet a acestuia găsiți informații referitoare la înteruperuperile programate ale alimentării cu energie electrică dar și situatia întreruperilor accidentale cauzate de avarii în rețea.
Întreruperi în alimentarea cu energie electrică – https://www.e-distributie.com/ro/intreruperi-curent.html
Puteți reclama înteruperile în alimentarea cu energie electrică folosind datele de contact ale operatorilor cu care aveți încheiat contractul de furnizare.
Enel: 021 9977
De asemenea, operatorul Rețele Electrice (E-Distributie) Dobrogea are un Call Center Tehnic 24h/7
0800.070.555 (TelVerde, număr apelabil gratuit de pe teritoriul național)
0241 929
Întrucât operatorul rețelelor de energie electrică este un operator privat, ci nu unul de stat, vă reamintim că atribuțiile Primăriei sau ale Primarului în această speță sunt limitate și că autoritățile cu rol de reglementare, control sau sancționare sunt ANRE și/sau ANPC.
Petițiile cetățenilor depuse sau trimise către Primăria Lumina, direct la sediul instituției sau online, prin intermediul formularului de raportari probleme (https://www.primaria-lumina.ro/raportari-probleme/), urmează să fie înaintate către instituțiile abilitate să reglementeze situația distribuției energiei electrice.
Mai jos găsiți procedura ce trebuie urmată dacă, din cauza unei supratensiuni din culpa operatorului de rețea, vi s-au defectat receptoarele electrocasnice.
Astfel, referitor la defectarea de receptoare electrocasnice, procedura în cauză face referire la necesitatea adresării unei cereri în acest sens la furnizorul de energie eletrică, în termen de 10 zile de la evenimentul petrecut.
În urma ordinului de lucru transmis de furnizor către operatorul de distribuție (Rețele Electrice/ E-Distributie Dobrogea) o comisie specializată se va deplasa la locația clientului pentru analiza receptoarelor defecte. Analiza se realizează in conformitate cu Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice 235/2019 iar Metodologia de aplicare este reglementată prin Ordinul ANRE 177/2015.
Urmatoarea procedură este afișata pe site-ul operatorului ENEL:
Dacă eşti client rezidenţial, în termen de 10 zile lucrătoare de la data apariţiei supratensiunii accidentale care a produs deteriorarea receptoarelor, transmite în scris direct din contul MyEnel -> Contact – > Sugestii şi sesizări -> Acordare despăgubiri deteriorare aparatură cererea pentru acordarea despăgubirilor. Solicitarea ta poate fi transmisă şi la adresa de email contactee.ro@enel.com sau prin poştă la adresa Bd. Mircea Voda, Nr. 30, Et. 6, Camera 6.8, Sector 3, București. Va trebuie sa precizezi adresa exactă a locului de consum şi data producerii evenimentului pentru analiză.
Utilizatorul are dreptul să primească despăgubiri pentru daune materiale produse ca urmare a nerespectării de către operatorul de distribuţie a indicatorilor de performanță privind continuitatea alimentării cu energie electrică și calitatea tehnică a energiei electrice distribuite, stabiliti în Standardul de performamță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, precum și ca urmare a întreruperilor datorate unor erori în operarea rețelelor electrice ale operatorului de distribuție.
Despăgubirea se calculează la nivelul prejudiciului suferit și se plătesc de către Furnizor în baza contractului de furnizare energie electrică urmând a fi recuperată de acesta de la operatorul de distribuție în baza contractului de rețea, dacă în urma investigației efectuate de către operatorul de distribuție și Furnizor se constată existența prejudiciului și culpa operatorului de distributie.
Pentru mai multe detalii, poţi consulta secţiunea Acordare despăgubiri.
Informații referitoare la petițiile către ANRE:
De asemenea, daca nu primiți un răspuns de la furnizorul de energie în termenul stabilit de lege sau sunteți nemulțumit de răspunsul primit puteți continua demersurile reclamației prin depunerea unei petiții către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE. Aceasta este autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar, finanţată integral din venituri proprii, independentă decizional, organizatoric şi funcţional, având ca obiect de activitate elaborarea, aprobarea şi monitorizarea aplicării reglementărilor obligatorii la nivel naţional necesare funcţionării sectorului şi pieţei energiei electrice, termice şi a gazelor naturale în condiţii de eficienţă, concurenţă, transparenţă şi protecţie a consumatorilor.
Petitiile adresate ANRE pot fi facute si online pe pagina de internet a instituției.“, informează Primăria.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta