Mai multe contracte de asistență juridică vor fi achiziționate de primăria Lumina ca urmare a Deciziei Curții de conturi 45/2020. Unul dintre dosare vizează serviciul de salubritate, inspectorii Curții apreciind că s-a facturat eronat „în neconcordanță cu documentele justificative aferente. Pentru recuprarea prejudiciului de 202.597 lei s-a emis dispoziția de imputare nr. 2/04.01.2021 prin care s-a stabilit recuperarea unei părți din prejudiciu, de la funcționarul din cadrul compartimentului contabilitate responsabil cu viza de control financiar preventiv.” Funcționarul a atacat decizia de imputare, procesul aflându-se pe rolul Tribunalului Constanța: acesta este un dosar pentru care se solicită servicii juridice.
Un al doilea dosar vizează atacarea, de autoritatea locală, a unei mari părți din măsurile trasate de inspectorii Curții.
Cel de-al treilea dosar are ca obiect ,,anulare act administrativ”. Este vorba despre dispoziția de imputare nr. 335/ 17.12.2020 prin care s-a dispus recuperarea unor sume încasate necuvenit de un funcționar public. Autoritățile locale susțin că astfel de dispoziții de imputare a primit majoritatea personalului deoarece Curtea de Conturi a considerat că sunt acordate necuvenit. ”În prima fază procesuală instanța a dat câștig de cauză funcționarului public, apreciind ca tardiv emisă dispoziția de imputare (în termen de 30 de zile de la comunicarea Deciziei Curții de Conturi), apreciind că data cunoașterii pagubei în bugetul local ar fi data comunicării raportului și a procesului verbal al Curții de Conturi, care se emit prealabil deciziei. În prezent trebuie exercitată calea de atac a recursului”, se arată în Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre.