Continuă lucrările la bordul navei Queen Hind, eșuată în portul Midia. În aceste momente se sudează elemente suplimentare de întărire a epavei.
În urma ridicării de sâmbătă s-au câștigat în jur de 15 grade, fapt ce ajută la montarea unui ponton de lucru de pe macaraua GSP Granit, dar mai ales este un plus pentru următoarea ridicare.
”Dacă nu se înrăutățește vremea, se estimează că ridicarea va începe mâine, în jurul orei 10.00.”, a precizat Alin Vintilă, reprezentant al companiei GSP, care efectuează operațiunile de ranfluare.
Potrivit aceleiași surse, pe lângă elementele de întărire se adaugă și o forță de rotire suplimentară cu vinciurile macaralei GSP Neptun, care vor acționa în zona pupa a epavei.
Noul sistem de ridicare al macaralei GSP Neptun este calibrat pentru 1600 de tone. Evident, nu se intenționează ridicarea epavei, ci doar creearea unui moment de răsucire.
La întâlnirea de lucru de azi a fost prezent și arhitectul, care a confirmat că modificările cu punțile suplimentare au fost făcute de armator după ce nava a părăsit șantierul din România și aceste modificări au fost făcute fără aprobarea societății de clasificare.
”În plus, azi am aflat și o posibilă explicație pentru eșuarea navei. După incident, arhitectul naval a făcut o simulare cu o greutate de 100 de tone pe puntea exterioară numărul 8. E vorba de acele nutrețuri. Calculul de stabilitate a relevat că nava era la limită cu stabilitatea și orice factor extern putea provoca răsturnarea.”, a precizat Alin Vintilă.