Ministerul Mediului a lansat ieri, 10 aprilie, cea de-a XV-a ediție a Programului Rabla Clasic și cea de-a a IV-a ediție a Programului Rabla Plus, la Centrul Tehnic Titu al grupul Dacia-Renault.
Începând de mâine, 12 aprilie, persoanele fizice pot merge la producătorii validați în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere pentru a-și achiziționa un autovehicul nou, cu emisii scăzute, în locul celui vechi, poluant.
Tot de mâine, persoanele juridice care doresc să acceseze programul pot depune dosare de acceptare la Administrația Fondului pentru Mediu. Prin Programul Rabla Clasic, aflat deja la a 15-a ediție, au fost casate peste 550.000 de autovehicule vechi, poluante și au fost achiziționate peste 300.000 de mașini noi, care poluează mai puțin.
”Anul trecut, printr-un efort guvernamental substanțial, Programul a beneficiat de un număr-record de prime de casare – 50.000 de unități, În premieră, pe lângă cele 27.000 de vouchere pe care Ministerul le-a alocat beneficiarilor Programului RABLA, prin Fondul pentru mediu, Guvernul a suplimentat suma, până la 50.000 de vouchere”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu.
În 2019, suma alocată este de peste 320 milioane lei, pentru circa 35.000 de prime de casare, cuantumul primei de casare fiind de 6.500 lei și se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km. La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt și/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid. Dacă întrunesc ambele condiții, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare.
Programul RABLA PLUS este principalul catalizator al creșterii consumului de mașini ecologice, în România. Președinția României la Consiliul UniuniiEuropene În anul 2016, programul a demarat cu 150 de unități vândute, iar în 2017 a fost reconfigurat, prin acordarea celui mare eco-voucher din Europa pentru astfel de mașini – 10.000 de euro. Urmare a acestui fapt, în anul 2018, prin programul Rabla Plus, s-au acordat peste 1.400 de eco-vouchere. Pentru anul 2019, suma alocată pentru finanțarea acestui program este de 93 milioane lei.
”Următorul moment-cheie va fi producția, în România, a primului model 100% electric. Și, de ce nu, dezvoltarea unei adevărate piețe românești de producție de componente pentru mașinile electrice. Cred cu adevărat că împreună putem realiza acest deziderat și îmi doresc să o facem cât mai repede!”, a declarat viceprim-ministru, ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu.
Pentru a stimula achiziția vehiculelor electrice, Administrația Fondului pentru Mediu finanțează, cu 90 de milioane de lei, achiziția și instalarea de stații de încărcare performante în municipiile reședință de județ.
”Suntem hotărâți să continuăm și să îmbunătățim toate aceste programe și anul acesta. Este important de menționat că, pe lângă beneficiul direct adus noilor proprietari, de aceste programe beneficiază și restul cetățenilor. Asta pentru că, prin utilizarea mașinilor electrice în marile orașe și înlocuirea celor cu motoare clasice, cu toții vom respira un aer mai curat”, a declarat viceprim-ministru, ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta