Conecteaza-te cu noi
palaz

Societate

Măsuri OBLIGATORII în şcoli. Vezi cum se va desfăşura pregătirea elevilor

Published

on

Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății au aprobat, în conformitate cu prevederile ordinului comun atașat, o serie de măsuri pentru desfășurarea activităților de către persoanele care au acces în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță, în contextul prevenirii și combaterii îmbolnăvirilor cu SARS CoV 2.

Astfel, cele două ministere și instituțiile din subordinea acestora (inspectoratele școlare județene, direcțiile județene de sănătate publică ș.a.) au responsabilități specifice, în raport cu profilul propriu, în vederea desfășurării în condiții de siguranță a sesiunilor de pregătire a examenelor organizate pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a (2 – 12 iunie 2020).

În sensul celor stabilite de acest ordin, consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar vor elabora și vor aproba, în termen de 5 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial  (nr. 381/12.05.2020), o procedură proprie, în cadrul căreia vor fi stabilite modalitățile de desfășurare a activităților de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ.

Iată ce prevede ordinul:
Art. 1. — Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Sanatatii stabilesc masuri pentru desfasurarea activitatilor de catre persoanele care au acces in cadrul unitatilor-institutiilor de
invatamant, in conditii de siguranta, in contextul prevenirii si combaterii infectarii cu SARS-Cov-2.
Art. 2. — Ministerul Educatiei si Cercetarii asigura cadrul general pentru desfasurarea tuturor activitatilor specifice in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant si monitorizea prin inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti modul in care se implementeaza actiunile de prevenire si combatere a infectarii cu SARS-Cov-2.
Art. 3. — Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti transmit/transmite directiilor de sanatate publica, cu cel putin o saptamana inainte perioada de
desfasurare a activitatilor la care participa elevii in unitatile de invatamant preuniversitar, precum si intervalul orar.
Art. 4. — Inspectoratele scolare judetene/inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti verifica respectarea de catre unitatile/institutiile de invatamant a normelor instituite de autoritatile de resort privind asigurarea materialelor de igiena si de protectie sanitara necesare atat pentru elevi, cat si pentru personalul didactic/didactic auxiliar si nedidactic, precum si respectarea masurilor igienico-sanitare, in contextul prevenirii si combaterii infectarii cu SARS-Cov-2.
Art. 5. — Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti monitorizeaza organizarea si desfasurarea activitatilor din cadrul unitatilor de invatamant.
Art. 6. — Inspectoratele scolare judetene/inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti colaboreaza cu directiile de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti in vederea instituirii masurilor de prevenire si combatere a imbolnavirilor in unitatile/institutiile de invatamant, prin triaj epidemiologic zilnic (masurarea temperaturii) realizat de catre un medic sau asistent medical in fiecare unitate de invatamant, astfel:
a) Directiile de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti centralizeaza listele cu cadrele medicale desemnate (medic sau asistent medical) pentru acordarea asistentei medicale, pentru fiecare unitate de invatamant si le transmit inspectoratelor scolare care le pun la dispozitia unitatilor de invatamant.
b) Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti vor comunica regulat directiilor de sanatate publica rapoartele de monitorizare privind asigurarea conditiilor igienico-sanitare in cadrul unitatilor de invatamant si respectarea normelor de catre elevi si personalul didactic, didactic auxiliar si nedidactic.
Art. 7. — Conducerile unitatilor de invatamant raspund de implementarea actiunilor de prevenire si combatere a infectarii cu SARS-CoV-2 si de organizarea si desfasurarea activitatilor, pe baza unui program, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Art. 8. — Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, conducerea unitatii de invatamant se consulta, dupa caz, cu: consiliul profesoral, consiliul reprezentativ al parintilor/asociatia parintilor, consiliul scolar al elevilor, reprezentantii organizatiilor sindicale, autoritatile administratiei publice locale, precum si cu reprezentantii operatorilor economici implicati in sustinerea invatamantului profesional si tehnic, pentru organizarea in bune conditii a activitatilor desfasurate, in contextul actual.
Art. 9. — Consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant preuniversitar, in termen de 5 zile de la publicarea prezentului ordin, vor elabora si vor aproba o procedura proprie, prin care stabilesc modalitatile de desfasurare a activitatilor de pregatire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare si de iesire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic, precum si modul in care se va realiza igienizarea/dezinfectia unitatii de invatamant, asigurandu-se ca:
a) la intrarea in unitatea de invatamant a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic si a elevilor va fi masurata temperatura (care nu trebuie sa depaseasca 37*C) de catre cadrul medical care va asigura asistenta medicala pe intreaga durata a desfasurarii activitatilor;
b) in situatia in care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezinta simptome sau exista suspiciunea ca starea sa de sanatate este precara, nu i se va permite accesul in unitatea de invatamant, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului si conduitei de tratament;
c) participarea elevilor la activitatile de pregatire va fi decisa de parintii acestora dupa evaluarea incadrarii in grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora (persoane care sufera de afectiuni cronice sau persoane cu varsta de peste 65 de ani);
d) elevii prevazuti la literele b) si c) vor beneficia de o forma de pregatire alternativa (online sau prin asigurarea de resurse educationale);
e) parcursul prin curtea scolii pana la intrarea in unitatea de invatamant se va realiza pe un traseu bine delimitat si semnalizat, respectand normele de distantare fizica;
f) elevii vor fi insotiti de catre cadrul didactic de la accesul in unitatea de invatamant pana in sala de clasa si apoi, dupa finalizarea activitatilor, vor fi condusi pana la iesire;
9) la intrarea in unitatea de invatamant vor fi asigurate materiale si echipamente de protectie (covorase dezinfectante, masti de protectie, substante dezintectante pentru maini etc.);
h) in toate spatiile in care se vor desfasura activitati cu elevii vor fi afisate mesaje de informare cu privire la normele igienico- sanitare si de prevenire a infectarii cu SARS-CoV-2;
i) intrarile/iesirile, precum si sensul de deplasare pe coridoare, catre salile de clasa si alte incaperi, sunt stabilite de unitatea de invatamant, semnalizate corespunzator si dezinfectate in mod regulat;
|) unitatea de invatamant asigura sapun, prosoape de hartie, dispensere cu dezinfectant pentru maini, care vor fi reincarcate permanent;
k) elevii, personalul didactic, didactic auxiliar si nedidactic vor purta masca de protectie pe toata durata activitatilor si isi vor igieniza regulat mainile cu substante dezinfectante sau sapun;
I) coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare si salile de clasa (mobilier si pardoseala) vor fi dezinfectate regulat cu substante biocide pe baza de clor sau alcool, in mod obligatoriu intre schimburi (daca este cazul) si la finalizarea programului;
m) in salile de clasa activitatile se vor desfasura cu maxim 10 elevi, situati la circa 2 metri distanta unul de altul, care vor purta masca pe tot parcursul desfasurarii activitatilor din unitatea de invatamant;
n) in perioada 2-12 iunie, durata activitatilor petrecute de elevi in salile de clasa nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu si de 2 ore pentru elevii de gimnaziu. In situatia unitatilor de invatamant care vor realiza activitatile de pregatire in doua schimburi, intre acestea va fi prevazut un interval de 2 ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substante biocide si aerisirea salilor pentru o perioada de cel putin o ora;
o) in perioada desfasurarii activitatilor de pregatire, pauzele intermediare vor fi programate decalat astfel incat elevii de la grupe diferite sa nu interactioneze;
p) grupele de elevi vor pastra aceeasi sala de clasa pe toata perioada desfasurarii activitatilor;
q) colectarea mastilor purtate se va face in locuri speciale, semnalizate corespunzator, amenajate in unitatea de invatamant;
r) la sfarsitul activitatilor, elevii vor primi cate o masca noua pentru deplasarea catre domiciliu.
Art. 10. — Unitatile de invatamant in colaborare cu autoritatile publice locale pot lua si alte masuri suplimentare pentru prevenirea si combaterea infectarii cu SARS-Cov-2 (instalarea de tuneluri de dezinfectie, lavoare suplimentare pentru spalarea mainilor, masuri privind siguranta elevilor pe
traseul de la unitatea de invatamant la domiciliu si retur etc.).
Art. 11. — Unitatile de invatamant special sau in care, pentru asigurarea egalitatii de sanse, sunt prezente si alte persoane (profesor de sprijin, interpret mimico-gestual etc.) vor lua masuri pentru a nu se depasi numarul de maximum 10 persoane in sala.
Art. 12. — Cadrele didactice vor supraveghea respectarea cu strictete a masurilor de distantare fizica dintre elevi si masurile igienico-sanitare de prevenire a infectiei cu SARS-CoV-2.
Art. 13. — In perioada desfasurarii activitatilor din unitatile/institutiile de invatamant preuniversitar:
a) Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti solicita autoritatilor publice locale listele cu personalul medical desemnat sa asigure acordarea asistentei medicale, pentru fiecare unitate de invatamant si le transmite inspectoratului scolar judetean/Inspectoratui scolar al Municipiului Bucuresti.
b) Unitatile/Institutiile de invatamant informeaza directiile de sanatate judetene/a municipiului Bucuresti despre depistarea unor cazuri suspecte de infectie la elevi sau personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic din cadrul unitatilor de invatamant. Conducerea unitatii/institutiei de invatamant desemneaza o persoana cu atributii in mentinerea legaturii
permanente cu directia de sanatate publica judeteana/a municipiului Bururesti.
c) In maximum 2 zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, inspectoratele scolare judetene/inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti transmit/transmite catre autoritatile
administratiei publice locale, respectiv catre directiile de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti lista cu elevii si personalul didactic, didactic auxiliar si nedidactic din unitatile/institutiile de invatamant care participa la desfasurarea activitatilor de invatamant in perioada pregatirii elevilor si in perioada desfasurarii examenelor.
d) Cu minimum 24 de ore inaintea fiecarei probe de examen/evaluare, inspectoratele scolare judetene/inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti vor/va primi urmatoarele informatii privind elevii sau personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic mentionati la lit. c):
(i) de la directiile de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti lista cu persoanele internate in unitatile/institutiile sanitare cu suspiciunea sau confirmate cu infectia cu SARS-Cov-2;
(ii) de la autoritatile administratiei publice locale lista cu persoanele aflate in izolare la domiciliu sau carantina institutionalizata.
Art. 14. — Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti vor/va raporta, la solicitarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, situatia privind desfasurarea
activitatilor si respectarea prevederilor prezentului ordin in unitatile/institutiile de invatamant preuniversitar.
Art. 15. — Directia generala invatamant preuniversitar, Directia generala minoritati si relatia cu Parlamentul din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti, unitatile/institutiile de invatamant preuniversitar, Directia generala asistenta medicala si sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii, precum si directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 16. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul Educatiei si Cercetarii,
Cristina Monica Anisie
Ministrul Sanatatii,
Nelu Tataru

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions