Ministerul Turismului a elaborat un proiect de Ordonanţă de Guvern prin care vrea să înfiinţeze Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD), pentru promovarea destinaţiilor României, argumentând că implementarea acestui concept va permite dezvoltarea turismului, cu implicaţii directe în creşterea circulaţiei turistice, a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional.
Din OMD vor face parte reprezentanţi ai statului, dar şi ai unităţilor private de cazare şi alimentaţie publică, care vor decide împreună în cadrul organizaţiei cum se vor cheltui banii pentru promovarea unei anumite destinaţii.
Până în prezent, această decizie era luată la nivelul primăriei sau al consiliului judeţean, întrucât destinaţia sumelor strânse la nivelul unei primării sau consiliu judeţean din taxa de promovare este decisă de consilieri.
“Prin înfiinţarea Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) se urmăreşte coalizarea organizaţiilor şi a factorilor interesaţi pentru dezvoltarea, valorificarea potenţialului turistic şi coordonarea destinaţiei turistice”, arată un proiect de Ordonanţă publicat în dezbatere de Ministerul Turismului.
Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) va fi o entitate cu personalitate juridică, care va include reprezentanţi ai autorităţii publice locale din componenţa destinaţiei, reprezentanţi ai organizaţiilor/federaţiilor patronale din turism, sau reprezentanţi ai mediului privat din turism în baza unui parteneriat, “care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei în scopul dezvoltării şi valorificării potenţialului turistic al destinaţiei”.
O destinaţie turistică poate fi o unitate administrativ teritorială (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau parte a unei unităţi administrativ teritoriale, în funcţie de amplasamentul resurselor naturale şi antropice, precizează autorii documentului.
“Organizaţia de Management al Destinaţiei va avea ca principală atribuţie managementul şi marketingul regiunii/localităţii ca destinaţie integrată de călătorie”, se precizează în document.
Autorii proiectului de act normativ spun că, în ultima perioadă, industria turismului a suferit schimbări profunde din cauza noilor circumstanţe ale economiei globale, schimbări ale obiceiurilor consumatorilor, creşterea numărului de companii low cost, dezvoltări ale tehnologiilor etc., ceea ce a pus sub semnul întrebării modelele tradiţionale de organizare turistică.
“De aceea, destinaţiile turistice trebuie să treacă de la etapa în care promovarea era unica activitate utilizată în marketing şi să înceapă să realizeze activităţi de planificare strategică de dezvoltare durabilă a turismului”, se arată în nota de fundamentare.
În România trebuie să se stabilească un sistem de management integrat al destinaţiei, care să asigure durabilitate, să aibă rol integrator, să asigure viziunea de dezvoltare la nivelul unei unităţi adiministrativ teritoriale, a regiunii sau a ţării ca destinaţie, jucând şi rol de coordonator şi de suport în dezvoltarea destinaţiilor competitive, se subliniază în proiect.
Ministerul Turismului va asigura realizarea unui sistem de analize, anchete date şi indicatori ai evoluţiei circulaţiei turiştilor, la nivel naţional şi la nivel de destinaţii turistice (de către OMD-uri) şi comunicarea publică a acestora.
Prin proiectul de Ordonanţă a Guvernului se propune totodată definirea noţiunilor de centru naţional sau local de informare şi promovare turistică, destinaţie turistică organizaţie de management al destinaţiei, complex hotelier şi se propune crearea temeiului legal pentru elaborarea de către Ministerul Turismului a procedurii de înfiinţare, funcţionare, acreditare şi reacreditare a organizaţiilor de management al destinaţiei care se va aproba prin hotărâre de Guvern
Proiectul doreşte şi definirea funcţiei de ataşat de turism prin stabilirea în mod concret a competenţelor, rangului de reprezentativitate externă şi modalităţii de recrutare în vederea reprezentării intereselor României şi sector economic al turismului la nivel internaţional.
“În cadrul proiectului de act normativ s-a avut în vedere clarificarea statutului ataşatului de turism atât din punct de vedere tehnic cât şi funcţional având în vedere faptul că la nivelul reprezentării externe, având în vedere faptul că reprezentanţele de promovare turistică cu sediul în străinătate, desfiinţate prin Hotărârea Guvernului nr. 292/2017 au întâmpinat aspecte interpretabile la nivel de reprezentativitate”, subliniază documentul, conform News.ro
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta