Nava ”St. Elias” sub pavilion Panama a fost reținută în portul Lorient din Franța pe motiv că la bord se încalcă condițiile convenției MLC 2006. La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată și lipsa condițiilor de muncă și viață la bord.
În data de 2 iulie 2018 nava a fost inspectata de PSC și Inspectorul ITF din Franța, iar în urma controlului nava a fost reținută. Conform cu surse apropiate navigatorilor de la bord, condițiile de muncă și viață la bord sunt inumane și inacceptabile.
Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor și repatrierea echipajului impuse de autorități în urma plângerilor navigatorilor de la bord și îndreptarea problemelor găsite la bord.
Mai sunt navigatori români debarcați care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată.
ITF Franța colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceștia pun la dispoziție documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit.
De reținut este că la această navă, navigatorii de la bord au înlocuit alți navigatori care au fost debarcați fără plata salariilor la zi. Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenția personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată.
”În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depășește două luni, navigatorii TREBUIE să se adreseze organizațiilor din care fac parte sau să facă plângere la administrația pavilionului navei și clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenției MLC 2006. Asigurarea acoperă maxim 4 luni salariu neplătit si costul cu repatrierea navigatorilor.”, a precizat Adrian Mihălcioiu, liderul ITF România.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta