Reguli noi pentru agentii economici din comuna Limanu! Consiliul Local a aprobat recent “Regulamentul privind Organizarea si Desfasurarea Activitatilor Comerciale si a Serviciilor de Piata in Comuna Limanu”. Acest document prevede un set de reguli privind procedurile de autorizare pentru activitatile desfasurate in structuri cu sediul fix, dar si procedurile pentru desfasurarea activitatilor cu caracter temporar in zone publice sau cu acces public. “ Pana la initierea acestui set de reguli, in comuna Limanu nu exista o centralizare a conditiilor pe care ar trebui sa le indeplineasca un agent economic. Acest regulament explica cat se poate de clar care sunt obligatiilor celor care doresc sa primeasca autorizatii din partea noastra. Sunt gandite unitar, astfel incat, mai ales in sezonul estival cand functioneaza cele mai multe activitati economice, sa existe un reper dupa care sa ne putem ghida atat noi, ca si autoritati locale cat si agentii economici”, puncteaza Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu. Astfel, Regulamentul puncteaza conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cei care doresc sa desfasoare activitati comerciale in privinta documentatiilor privind apartenenta spatiului, tipul de activitate, orarul de functionare in functie de specificul activitatii precum si tipul de mobilier sau cromatica acestuia. O conditie esentiala pentru a beneficia de autorizatie, indiferent de tipul de activitate, este incheierea unui contract cu Serviciul Comunitar de Utilitati Publice de Interes Local Limanu – SCUPIL. “ Nici in 2 Mai si nici in Vama Veche nu a existat pana acum un astfel de set de reguli. Este anormal ca in doua dintre cele mai vizitate destinatii de vacanta de pe litoralul romanesc sa se deruleze activitatile economice intr-un haos total. Desigur ca acest Regulament poate sa sufere modificari, insa consider ca se impunea adoptarea unor reguli generale. Cred ca in acest mod, cei care desfasurau activitati comerciale la limita legislatiei vor fi obligati sa intre in legalitate. Este absurd ca in urma unui sezon, incasarile primariei Limanu sa se situeze sub cele ale unei comune aflate tot pe litoral, dar unde nu exista activitati turistice. De asemenea, consider ca este absurd ca pe domeniul public sa se desfasoare activitati comerciale fara nici un beneficiu pentru Primaria Limanu. Este anormal sa permitem ca aceste situatii sa se perpetueze de la un sezon la altul, mai ales in contextul in care in aceasta comuna traiesc peste 6300 de persoane, pentru care noi, autoritatile locale suntem responsabili sa le asiguram o viata mai buna ”, a mai precizat Daniel Gheorghe Georgescu. Regulamentul privind Organizarea si Desfasurarea Activitatilor Comerciale si a Serviciilor de Piata in Comuna Limanu a fost adoptat in luna martie a acestui an, iar persoanele interesate il pot descarca de pe site-ul Primariei Limanu.