Mulți dintre cititorii ziarului nostru își amintesc că, pe vremuri, am avut o flotă comercială prosperă, care se afla pe poziția a 4-a în lume. Nu credem că este cazul să facem o revenire spectaculoasă a pierderii celor 301 nave pe care le aveam și nici asupra faptului că au fost zeci de persoane anchetate, unele chiar arestate. Totuși, este de reamintit că dosarul Flota a fost instrumentat pentru prima oară în anul 1999, iar paguba produsă statului român a fost estimată de către anchetatori la peste 11.000 de miliarde de lei. Este dificil să facem orice fel de comentarii deoarece nu ar mai folosi nimănui. S-a scris extrem de mult pe marginea acestui subiect și tot degeaba. Este, însă, important să precizăm că avem mii de navigatori extrem de apreciați în lume.
Ce spun autoritățile despre navele pe care le mai avem?
Noi știam că ar mai fi ceva nave care se află sub pavilion românesc, și aici era vorba despre ferry-boat-urile Eforie și Mangalia, despre Histria Topaz, Sammarina A și Sammarina M. Dar cum lucrurile se schimbă peste noapte în toate domeniile de activitate din România, am vrut să ne asigurăm că nu deținem date eronate. Din acest motiv am contactat purtătorul de cuvânt al Autorității Navale Române, Mona Paraschiv. Ea ne-a declarat că statul român mai deține două nave, respectiv ferry-boat-urile Eforie și Mangalia, care aparțin societății CFR Marfă. De asemenea, în scriptele ANR mai figurează 184 de remorchere și nave tehnice. Dacă ne referim la ferry-boat-uri, acestea nu sunt funcționale. Nicidecum! Cele două nave nu au mai fost de multă vreme urcate pe doc și sunt într-o stare jalnică, în conservare. Ce se va întâmpla în viitor cu ele rămâne de văzut. Tot din același motiv am luat legătura și cu Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. El ne-a declarat scurt și cuprinzător: ”Nu mai avem nici o navă sub pavilion românesc!”. (Foto: Cuget Liber)
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta