În perioada 25 mai, ora 22.00 – 27 mai, ora 05.00, RAJA va întrerupe furnizarea apei potabile pentru înlocuirea unor conducte și vane de legătură la nivelul Stației de Tratare și Pompare Palas din municipiul Constanța.
Investiția face parte din Contractul de lucrări CL35: ”Reabilitare stație de pompare apă brută Galeșu; Reabilitare Complex Înmagazinare Palas: SP1, SP2 și rețele în incintă, Reabilitare puț P0 Constanța Nord, județul Constanța” în valoare de 48.684.054,30 lei cu TVA, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Pe timpul desfășurării lucrărilor, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din următoarele zone:
- Cartierul Palas și Zona industrială Oierie Palas;
- Cartierele Brătianu și Medeea;
- Zona industrială;
- Cartierele CET, Viile Noi și Sere;
- Cartierele Km 4, Km 4-5, Km 5 și Veterani;
- Zonele industriale CET, Caraiman și Oil Terminal;
- Zona comercială Constanța Sud (Auchan, Metro, Brico Depot, Avia Motors);
- Cartierul Faleză Sud;
- Cartierele Far, Abator, Gară, Icil, Casa de Cultură, Inel I, Inel II, Coiciu și Compozitori;
- Zonele Baba Novac și Halta Traian;
- Zona Comercială Vest;
- Localitățile Cumpăna, Lazu, Agigea, Eforie Nord, Techirghiol, Năvodari, Lumina și Varianta Ovidiu – Peninsulă.
Pe lângă complexitatea lucrărilor, intervalul de sistare a alimentării cu apă este determinat și de lungimea instalațiilor, a diametrului acestora, dar și a debitului de apă, timpul necesar pentru golirea și umplerea rețelei de distribuție din zona afectată fiind de aproximativ 6 ore. Prin urmare, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv în fiecare sector afectat.
”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în parametrii optimi. Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.”, au precizat reprezentanții Biroului de comunicare.
Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.
Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea serviciilor.