Conecteaza-te cu noi
palaz

Actual

Pe ce cheltuie Spitalul Județean milioane de euro? Vată, branule, pansamente….

Published

on

Știți cu toții că Spitalul Județean Constanța este unul dintre cele mai mari unități sanitare din țară și cuprinde 23 de secții, care au 1200 de paturi pentru spitalizare continuă. În plus, există 240 de paturi închise temporar și 78 de paturi pentru spitalizare de zi: laboratoare, servicii, cabinet medicale și aparatul functional. La fel de cunoscut este faptul că, de ani de zile, se încearcă construirea unui alt spital dar fără vreun rezultat concret.  Cu siguranță, știți cu toții că senatorul Nicolae Moga a făcut felurite demersuri pentru a reuși atragerea de fonduri europene pentru un nou spital. Zadarnic! În această situație,  condițiile din spital sunt cunoscute de către toți cei care au fost internați dar și de familiile acestora, care au ajuns în vizită. Unele dintre secții sunt renovate și arată foarte bine, altele sunt ca vai de ele, cu carcalaci și alte insecte care nu se dau duse. Am întâlnit medici în secția de Neurologie care dădeau cu diferite substanțe pentru a stârpi gândacii ce mișunau prin saloane sau prin WC-uri dar munca lor era zadarnică. În fine, astăzi subiectul nostru este cu totul altul, așa că aflați despre ce anume este vorba.

Cum era odinioară în spital?

Pe vremuri, nimeni nu trebuia să aducă nimic de acasă atunci când se interna în spital. Primeai de toate din secția în care erai internat. Plecai cu pijamalele pe tine și cu papuci de casă în picioare. Poate mai era necesar să ai și hârtie igienică, periuta și pasta de dinți, săpun și alte câteva ustensile de acest gen. Dar un halat primeai de la spital, mâncarea ți-era adusă în farfurii ale unității sanitare, ceaiul îl primeai în cănile lor. Nu mai vorbesc despre medicamente… Le primeai pe toate, fără nici un fel de probleme. Anii au trecut și, din păcate, problemele sunt din ce în ce mai grave. La Constanța pentru a te interna în spital trebuie să ai de toate. Dar absolut de toate! Din păcate, nu vorbesc din auzite, ci din propria-mi experiență. Doar câteva medicamente ce nu se găsesc în farmacii am primit gratuit. Nu știu dacă am reprezentat o excepție dar tare mă îndoiesc că ar fi fost așa. Erau bolnavi în jurul meu care primeau de acasă inclusiv pamperși (aveau probleme foarte grave de sănătate). Dar să trecem peste, deoarece fiecare dintre cititori a avut măcar o cunoștință care a fost internată și s-a confruntat cu astfel de probleme.

Ce cumpără Spitalul Județean de pe SEAP?

Advertisement
usr

În cursul acestei zile, am intrat pe site-ul SEAP (Sistemul Electronic de Achizții Publice) și ne-a căzut privirea pe două anunțuri postate de către Spitalul Județean Constanța. Pe data de 13 iunie, adică ieri, a postat că vrea să achiziționeze 4 loturi de truse de transfuzie, perfuzie și branule. Cel de-al doilea anunț, postat pe data de 7.06., se referă la achiziție de materiale sanitare consumabile, 20 de loturi.  Priviți cerințele pentru primul anunț: ACHIZITIE MATERIALE SANITARE CONSUMABILE /20 LOTURI : Lot nr.1= Pachet pansamente;  Lot nr.2=Sistem drenaj inchis steril- 3 mm;5 mm;  Lot nr.3=Camp operator steril 100/150 cm;  Lot nr.4=Comprese nesterile 5cmx5 cm -netesute -100 buc 1 buc= 4straturi;   Lot nr.5=Pachet paduri neurochirurgie ;  Lot nr.6 = Pachet (leucoplast panzat+matase + Plasture adeziv pentru fixare cateterelor intravenoase si a tubulaturilor pe piele);   Lot nr.7=Pachet bandaje adezive;  Lot nr.8= Pachet (vata subgips +fesi gipsate); Lot nr.9=Vata hidrofila -pachet 200 grame; Lot nr.10=Pachet scutece absorbante +aleze; Lot nr.11= Pachet urinare femei si barbati, irigatoare si canule rectale;  Lot nr.12=Plosca;  Lot nr.13=Ata chirurgicala nr.5,6,7,8,9 si 10; Lot nr.14= Pachet consumabile unica folosinta; Lot nr.15 =Orteza cervicala PHILADELPHIA;  Lot nr.16 =Anse de rezectie monopolara;  Lot nr.17 =Dispozitiv de lavaj bronsic; Lot nr.18 =Filtre bacteriene BVF;  Lot nr.19 =Canule nazale poligraf;  Lot nr.20=Pachet pungi colectoare colostomie si urostomie Valoarea acestora este cuprinsă între 2,422,600 și 4,899,200 RON, fără TVA. Adică aproximativ un million de euro. Iată lista completă:

Lot nr.1= Pachet pansamente
Val.min/max./accord cadru=23700/47400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 11850/23700 LEI FARA TVA
Lot nr.2=Sistem drenaj inchis steril- 3 mm;5 mm;
Val.min/max./accord cadru=6600/13200 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 3300/6600 LEI FARA TVA
Lot nr.3=Camp operator steril 100/150 cm
Val.min/max./accord cadru=40000/80000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 20000/40000 LEI FARA TVA
Lot nr.4=Comprese nesterile 5cmx5 cm -netesute -100 buc 1 buc= 4straturi
Val.min/max./accord cadru=1400/2800 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 1400/2800 LEI FARA TVA
Lot nr.5=Pachet paduri neurochirurgie
Val.min/max./accord cadru= 88720/177440 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=44360/88720 LEI FARA TVA
Lot nr.6 = Pachet (leucoplast panzat+matase + Plasture adeziv pentru fixare cateterelor intravenoase si a tubulaturilor pe piele )
Val.min/max./accord cadru=411500/82300 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=205750/411500 LEI FARA TVA
Lot nr.7=Pachet bandaje adezive
Val.min/max./accord cadru=463000/970000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=231500/463000LEI FARA TVA
Lot nr.8= Pachet (vata subgips +fesi gipsate)
Val.min/max./accord cadru= 160800/321600 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 80400/160800 LEI FARA TVA
Lot nr.9=Vata hidrofila -pachet 200 grame
Val.min/max./accord cadru=115000/230000LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=57500/115000 LEI FARA TVA
Lot nr.10=Pachet scutece absorbante +aleze
Val.min/max./accord cadru=155400/310800 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 77700/155400 LEI FARA TVA
Lot nr.11= Pachet (urinare femei si barbati, irigatoare si canule rectale
Val.min/max./accord cadru=134200/280400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=67100/134200 LEI FARA TVA
Lot nr.12=Plosca
Val.min/max./accord cadru=26000/50000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 13000/26000 LEI FARA TVA
Lot nr.13=Ata chirurgicala nr.5,6,7,8,9 si 10
Val.min/max./accord cadru=22500/45000 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=11250/22500 LEI FARA TVA
Lot nr.14= Pachet consumabile unica folosinta
Val.min/max./accord cadru=694200/1388400 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=347100/694200 LEI FARA TVA
Lot nr.15 =Orteza cervicala PHILADELPHIA
Val.min/max./accord cadru=1100/2200 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 550/1100 LEI FARA TVA
Lot nr.16 =Anse de rezectie monopolara
Val.min/max./accord cadru=31680/63360 LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=15840/31680 LEI FARA TVA
Lot nr.17 =Dispozitiv de lavaj bronsic
Val.min/max./accord cadru= 12600/25200LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 6300/12600 LEI FARA TVA
Lot nr.18 =Filtre bacteriene BVF
Val.min/max./accord cadru=5400/10800LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 2700/5400 LEI FARA TVA
Lot nr.19 =Canule nazale poligraf
Val.min/max./accord cadru=9600/19200LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.=4800/9600 LEI FARA TVA
Lot nr.20=Pachet pungi colectoare colostomie si urostomie
Val.min/max./accord cadru=19200/38400LEI FARA TVA
Val.min/max/contract subs.= 9600/19200 LEI FARA TVA
Cantitatile minime /maxime /accord acdru se regasesc in caietul de sarcini .
Cantitatile minime /maxime /contract subsecvent se regasesc in caietul de sarcini .
Valoarea estimata fara TVA: intre 2,422,600  si  4,899,200 RON
ACHIZITIE TRUSE DE TRANSFUZIE , PERFUZIE SI BRANULE /4LOTURI
LOT NR.1=PACHET TRUSE DE PERFUZIE SI TRANSFUZIE
Val.min./max./accord cadru:408900/817800/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:204450/408900/LEI
LOT NR.2=Trusa de perfuzie cu dispozitiv de reglare debit
Val.min./max./accord cadru:26000/52000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:13000/26000/LEI
LOT NR.3=Branule -toate marimile
Val.min./max./accord cadru:156000/312000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:78000/156000/LEI
LOT NR.4=Branula cu sistem de siguranta
Val.min./max./accord cadru:240000/480000/LEI
Val.min./max./contr. subsecvent:120000/240000/LEI
Cantitatile minime /maxime /accord acdru se regasesc in caietul de sarcini .
Cantitatile minime /maxime /contract subsecvent se regasesc in caietul de sarcini .
Valoarea estimata fara TVA: intre 830,900  si  1,661,800 RON

Durata contractului este de 24 de luni de la data atribuirii. Licitația va fi deschisă cu cel mai scăzut preț. Nu va dura prea mult până când va avea loc licitația. În primul rând, termenul limită de depunere a cererilor de documente sau pentru accesul la acestea este luna viitoare. Data limită de evaluare a ofertelor este la finalul lunii septembrie. Nouă  ni s-au părut a fi  niște sume foarte mari, pentru foarte multe dintre materialele consumabile ce vor fi achiziționate. Tocmai din acest motiv am luat legătura cu managerul unității spitalicești, dr. Cătălin Grasa. Ne-a spus că în ultima perioadă lucrurile s-au schimbat mult în spital și că încearcă să cumpere tot ceea ce este necesar pentru ca pacienții să simtă că se află într-un sistem de sănătate bun. ”Toate materialele pe care le-am postat în anunțurile de achiziție sunt necesare. Absolut tot ceea ce se găsește în lista menționată de d-voastră se va regăsi la pacienți. Toate lucrurile, indiferent de valoarea lor, că vorbim despre un material de 50 de bani sau un leu, sunt necesare în activitatea noastră. Persoanele internate au nevoie de ele”, ne-a spus dr. Cătălin Grasa.  (foto: Cuget Liber)

 

 

 

Advertisement
usr

 

 

 

 

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions