Actual
Penitenciarul Poarta Albă angajează medici și biolog specialist din sursă externă
Published
4 ani agoon
Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate scot la concurs, din sursă externă, un număr de 87 posturi de medic, din diverse specialităţi, 2 posturi de biolog şi 2 posturi de biochimist. Posturile scoase la concurs sunt de polițist de frontieră, așa că cei care își depun dosarele trebuie să îndeplinească și condițiile necesare pentru dobândirea calităţii de poliţist de penitenciare.
Iată care sunt posturile scoase la concurs pentru Penitenciarul Poarta Albă, precum și pentru Penitenciarul Spital Poarta Albă:
Pentru Penitenciarul Constanţa – Poarta Albă:
- un post cu normă întreagă de medic primar confirmat în specialitatea Medicină generală/Medicină de familie;
- un post cu normă întreagă de medic specialist confirmat în specialitatea Medicină generală/Medicină de familie;
- un post cu normă întreagă de medic specialist confirmat în specialitatea Stomatologie generală;
Pentru Penitenciarul Spital Constanţa – Poarta Albă:
- un post cu normă întreagă de medic primar confirmat în specialitatea Medicină generală/Medicină de familie – coordonator unităţi arondate,
- un post cu normă întreagă de biolog specialist.
Întrucât posturile scoase la concurs sunt de poliţist de penitenciare (ofiţer), candidații trebuie să îndeplinească şi condițiile necesare pentru dobândirea calităţii de poliţist de penitenciare, prevăzute la art. 11 din Legea nr. 145/2019, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: a) au cetăţenia română şi domiciliul în România; b) cunosc limba română; c) îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute de lege; d) au 18 ani împliniţi, capacitate deplină de exerciţiu şi sunt apți din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei; e) nu au antecedente penale sau nu sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni; f) îndeplinesc condiţiile specifice postului; g) nu le-au încetat raporturile de serviciu dintr-o funcţie publică, din motive disciplinare, în ultimii 5 ani; h) au un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist de penitenciare, aspect verificat ulterior desfăşurării probelor de concurs, conform Anexei 2 la O.M.J. nr. 3065/C/2020; i) nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate şi nici ai vreunui serviciu de informaţii; j) obţin autorizaţie, pentru funcţiile care implică lucrul cu informaţii clasificate, după promovarea concursului.
Înscrierile se fac la sediul unităţii care a scos postul la concurs, în termen de 15 zile calendaristice de la data publicării anunţului.
În cazul în care ultima zi de înscriere coincide cu o zi nelucrătoare, candidaţii vor putea depune dosarele de înscriere inclusiv în prima zi lucrătoare după expirarea celor 15 zile.
În perioada de înscriere, candidații își pot depune dosarele în intervalul orar 08.00– 16.00, în zilele de luni, miercuri și vineri, respectiv în intervalul orar 10.00–18.00, în zilele de marți și joi.
Ce acte trebuie depuse?
Candidaţii vor depune la sediile unităţilor care au posturile scoase la concurs, dosarul care va conţine următoarele acte: a) cererea în care se menţionează postul pentru care doreşte să concureze; b) copia de pe diploma de licenţă şi certificatul de specialist sau primar pentru medici şi respectiv adeverinţă de confirmare în gradul profesional pentru biologi, biochimişti; c) copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs; d) dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România; e) acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în Anexa nr. 3 la Ordinul ministerului sănătăţii nr. 869/2015, cu modifcările şi completările ulterioare; f) cazierul judiciar; g) certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează; h) chitanţa de plată a taxei de concurs. i) copia actului de identitate în termen de valabilitate. Documentele prevăzute la lit. d), f) şi g) sunt valabile trei luni şi se depun la dosar în termen de valabilitate.
Întrucât posturile scoase la concurs sunt de poliţist de penitenciare, dosarele de candidat vor cuprinde suplimentar faţă prevederile art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 869/2015, cu modificările şi completările ulterioare şi următoarele acte specifice concursurilor de încadrare în poliţia penitenciară: a) copia documentelor care atestă schimbarea numelui, unde este cazul; b) curriculum vitae – model european; c) copia livretului militar, unde este cazul; d) copia foii matricole a diplomei de licenţă sau copia adeverinţei aflate în termen de valabilitate, conform normelor Ministerului Educaţiei şi Cercetării, care să ateste absolvirea studiilor necesare pentru ocuparea postului scos la concurs; pentru studiile absolvite în alte state, candidaţii prezintă documente de echivalare eliberate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării; e) copia carnetului de muncă şi/sau copia adeverinţei care să ateste locurile de muncă avute anterior, funcţiile ocupate, vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate (se pot prezenta și extrase din REVISAL); f) declaraţie pe propria răspundere din care rezultă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 11 lit. e), g) şi i) din Legea nr.145/2019, cu modificările şi completările ulterioare; g) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (cuprins în cererea de înscriere); h) după caz, alte documente care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs. La depunerea dosarului, documentele prevăzute a fi depuse în copie se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică, pentru conformitate cu originalul, de către structura de resurse umane din cadrul unităţii care are postul scos la concurs şi alocă un identificator unic fiecărui candidat, utilizat pentru afişarea planificării candidaţilor pentru susţinerea probelor şi rezultatelor acestora.
Candidaţii vor susține o testare psihologică, conform programărilor stabilite de către Serviciul Psihologia Personalului din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Comunicarea programărilor şi a rezultatelor la testarea psihologică se face prin afişare pe site-urile unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Taxa de examinare psihologică este în cuantum de 70 lei şi se achită înaintea examinării, la poştă, prin mandat poştal sau la orice bancă, prin ordin de plată, în următorul cont: · Cont IBAN: RO84TREZ70020G365000XXXX – deschis la ATCPMB (Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti) · Beneficiar: ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR · Cod fiscal: 4266324 · Denumire plată: taxă de examinare psihologică Candidaţii pot contesta o singură dată rezultatul la testarea psihologică, în termen de două zile lucrătoare de la data afişării; contestaţiile se depun/se transmit la structura de resurse umane din cadrul unităţii unde s-au înscris.
Candidații declarați “apt” la testarea psihologică, vor prezenta o adeverință eliberată de către medicul de familie (tipizatul este publicat pe site-urile unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor) din care să reiasă afecțiunile și diagnosticul cu care se află în evidență, în vederea deschiderii fișei medicale.
Starea de sănătate va fi certificată în baza fişei medicale, eliberate conform metodologiei aprobate prin Decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nr. 558 din 23.10.2015. Baremele medicale sunt cele stabilite prin Ordinul nr. M. 55-107-2587/C-10357-210- 496-831/2014, cu modificările şi completările ulterioare. Unităţile penitenciare la nivelul cărora s-au depus dosarele de înscriere la concurs verifică şi confirmă documentele din dosarele respective.
Pentru dosarele incomplete se stabileşte un termen de 5 zile lucrătoare pentru completarea lor. Ulterior expirării acestui termen nu se admit completări ale dosarului, iar dosarele necompletate se resping. Situaţia privind dosarele admise sau respinse, se afişează pe site-urile unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. Contestaţiile privind dosarele respinse se adresează, în termen de 2 zile lucrătoare din momentul afişării, conducătorului unităţii care are postul scos la concurs, având obligaţia de a le soluţiona în termen de 2 zile lucrătoare de la depunere.
Taxa de concurs în cuantum de 150 lei se achită la casieria unităţii care are postul scos la concurs şi se depune la structura de resurse umane dovada achitării acesteia. De asemenea, taxa de concurs poate fi achitată și la poștă, prin mandat poștal sau la orice bancă, prin ordin de plată, în următorul cont: • Cont IBAN : (se comunică de unitatea la care se inscrie candidatul), • Beneficiar: Penitenciarul_____ (denumirea unității la care se înscrie candidatul), • Cod fiscal: (se comunică de unitatea la care se inscrie candidatul), • Denumire plată: taxă de concurs. Dovada plății acesteia, prin mandat poștal sau ordin de plată, va fi depusă la structura de resurse umane și se consideră achitată numai după ce unitatea de trezorerie, Str. Maria Ghiculeasa nr. 47, sector 2 Bucureşti, România www.anp.gov.ro la care unitatea este arondată, confirmă, prin extrasul de cont, transferul sumei aferente taxei de concurs. Astfel, plata prin mandat poștal sau ordin de plată, se poate face cu cel puțin 3 zile înainte de expirarea perioadei de achitare a taxei (perioada de înscriere sau perioada de completare a dosarelor incomplete). În situația în care un candidat nu poate continua procedura de concurs, taxa nu va fi restituită. Planificarea desfăşurării probelor de concurs de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare, va fi afişată la sediul unităţii care are postul scos la concurs şi pe site-urile unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. Concursul se organizează în perioada cuprinsă între 31 și 90 de zile de la publicarea Anunţului în “Viața Medicală”.
Tematicile şi bibliografiile de concurs sunt cele stabilite pentru examenul de medic specialist în specialităţile respective, publicate pe site-ul Ministerului Sănătăţii (www.ms.ro – Carieră – Specialişti – Concursuri – Examene şi concursuri naţionale – Tematica examenului de medic specialist specialitatea medicină de familie, Tematica concursului pentru ocupare de post medici specialişti pentru celelalte specialităţi, Tematica examenului pentru ocuparea posturilor de biolog, biochimist şi chimist specialist – Biochimie medicală specialist).
Tematicile şi bibliografiile de concurs pentru posturile de medic în specialitatea stomatologie generală, se publică pe site-urile unităţii care are postul scos la concurs și al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor – Carieră – Concursuri funcţii execuţie – Concursuri în curs de derulare.
Precizări
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare la concurs. În cazul neocupării tuturor posturilor scoase la concurs, nu se fac redistribuiri, posturile neocupate rămânând vacante. Modificările legislative intervenite după data publicării anunţului nu vor fi avute în vedere la susţinerea probelor de concurs.
La concurs nu pot participa persoanele care au calitatea de polițist de penitenciare. Polițiștii de penitenciare nu pot fi menţinuţi în activitate şi în funcţie după împlinirea vârstei de pensionare pentru limită de vârstă (conform Anexei la Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare), potrivit art. 137 şi art. 133 lit. r) din Legea nr. 145/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, persoanelor care la împlinirea vârstei respective, nu îndeplinesc condiţiile minime de vechime pentru acordarea pensiei de serviciu, le încetează raporturile de serviciu, fără a putea beneficia de pensie militară de stat, conform legii.
În contextul epidemiologic actual, în vederea luării măsurilor necesare prevenirii răspândirii noului tip de coronavirus ─ SARS-COV2, dar și în scopul desfășurării, cu celeritate, a tuturor activităților specifice concursului, candidații vor avea în vedere, pe parcursul întregului proces de recrutare şi selecție, următoarele : 1. Respectarea tuturor regulilor de distanțare socială. 2. Echiparea, în mod obligatoriu, cu mască de protecţie de tip medical. Candidatul se va asigura, de asemenea, că are o mască de protecţie de tip medical, de rezervă, precum şi recipient cu substanță dezinfectantă de maximum 50 ml şi mănuși. 3. La prezentarea la poarta de acces, candidatul va purta mască de protecţie de tip medical, care acoperă complet gura și nasul. Nu se permite accesul în incintă cu măști din bumbac sau alte materiale textile. Viziera nu dispensează de purtatul măștii. 4. Purtatul măștii este obligatoriu pe întreaga durată în care candidatul se află în incinta unității în care se desfășoară concursul. 5. În situația în care un candidat este confirmat pozitiv cu SARS-COV-2, ori este contact direct al unei persoane confirmate pozitiv (conform definiţiei de caz stabilite de Institutul Naţional de Sănătate Publică), acestuia îi revine obligația de a informa deîndată unitatea care a scos postul la concurs, telefonic şi prin e-mail și de a lua toate măsurile care se impun într-o astfel de situație. Acestuia nu îi va fi permis accesul în vederea susținerii probei planificate conform calendarului de concurs.
De asemenea, în eventualitatea în care, cu ocazia triajului epidemiologic efectuat la accesul în locurile de desfășurare a oricăreia dintre etapele de concurs, candidatul prezintă simptomatologie specifică îmbolnăvirii cu SARS-COV-2 (tuse, temperatură mai mare de 37,30 C, care se menţine după 2 termometrizări succesive la interval de 15 minute, dificultăți în respirație, disfagie, tulburări de gust și de miros, tulburări digestive), nu îi va fi permis accesul în vederea susținerii probei/în unitate. Concursul/probele de concurs nu se amână/nu se reprogramează în astfel de cazuri. Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul unităţii care a scos postul la concurs, pe site-ul anp.gov.ro – Carieră – Concursuri funcţii execuţie – Concursuri în curs de derulare sau de la Administraţia Naţională a Penitenciarelor – Direcţia de Supraveghere Medicală, tel: 208.61.50 int. 27474.
În situaţia în care aspectele solicitate nu sunt clarificate la nivelul unităţii care are postul scos la concurs, informaţiile se pot solicita prin adresa de e-mail concursanp@anp.gov.ro . De asemenea, pentru sesizări şi reclamaţii privind modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor, candidaţii au la dispoziţie adresa de e-mail concurs-petiţii@anp.gov.ro .
Toate informațiile despre restul concursurilor le puteți găsi pe pagina pdf postată mai jos:
Comentarii pe Facebook
Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!