Drumul dintre Constanța și Năvodari este în lucru de o căruță de vreme. Probabil toată lumea știe că el s-a lărgit considerabil pentru a face față traficului extrem de mare de mașini. Trafic înfiorător de multe ori, pe timp de vară când s-au înregistrat blocaje adevărate. În regulă, aceste lucrări era normal să fie făcute, numai că pe ici pe colo s-au întâmplat anumite lucruri extrem de ciudate. Potrivit primăriei Năvodari, au fost montate dale de beton între sensurile de mers, care au ca rol evitarea producerii accidentelor rutiere de către șoferii care obișnuiesc să întoarcă prin loc nepermis. ”Drumul de 5,5 kilometri dintre Mamaia și Năvodari va avea foarte curând separatoare pe sensurile de mers. Muncitorii au început să le monteze încă de la începutul săptămânii, însă din câte se pare, operațiunea va mai dura. Lucrarea este efectuată de o firmă subcontractată de societatea care a câștigat licitația pentru lărgirea șoselei la patru benzi. Dacă ritmul de lucru va fi păstrat, asta înseamnă că operațiunea va fi terminată în 15 zile.” Rolul separatoarelor este de sporire a siguranței rutiere. Unii dintre șoferi văd cu ochi buni montarea lor, pentru că, uneori, tentația să întoarcă peste marcajul continuu este mare, iar primul sens giratoriu pare de cele mai multe ori prea departe. Până la finalizarea montării separatoarelor, circulația în zona unde au loc lucrările se va desfășura pe o singură bandă pe sens. Dalele de beton sunt poziționate cu ajutorul unui excavator, iar apoi prinse între ele de muncitori. Asta spune primăria.
Consilierul Dumitrașcu a fost extrem de atent la lucrări
Dar un consilier local, Costel Dumitrașcu, a străbătut întreaga porțiune de lucrări și a constatat o serie de inadvertențe. Iată ce a postat consilierul pe pagina sa. ”Sub una dintre căile de acces pe pasarelă, mai exact la cea de pe partea cu benzinăria Voll, este o țeava de gaze, iar conform legii, nu ai voie să blochezi accesul la ea, implicit să construiești deasupra ei. Acum se caută o soluție alternativă și.. se tot caută. O soluție eficientă și rapidă este să se sape pe sub țeava de gaze și să se formeze un mic tunel în formă de U întors, tunel în care să fie cuprinsă și țeava. În cazul unei defecțiuni la țeavă, prin acel tunel să se facă accesul la aceasta. Astfel, reușim să terminăm pasarela conform proiectului și nici nu suntem nevoiți să mutăm țeava. Vor exista ceva costuri suplimentare pentru realizarea tunelului, dar poate se ocupă domnu’ proiectant să deconteze factura, doar este greșeala lui, nu? Bine, nici cei ce au aprobat proiectul nu sunt scutiți de vină, dar astea-s alte detalii. Cealaltă cale de acces la pasarelă este aproape terminată, la fel și partea de sus. Însă, ce n-am reușit să înțeleg la fața locului a fost lățimea acesteia, este totuși vorba despre o pasarelă pietonală sau o să avem un mic poduleț pentru mașini? Poate cineva a anticipat foarte mulți turiști pe sezon estival care vor folosi această pasarelă, dar de acest lucru ne vom convinge abia la vară. Eu tot sunt de părere că în locul acestei construcții fără personalitate ar fi mers o pasarelă mai modestă și cu puțin gust, ca cele din Mamaia de exemplu. Dar nah.. măcar să avem noi tot proiectul drumului Năvodari-Mamaia terminat până pe 1 noiembrie, când este termenul final.. ultimul sper.” Ulterior postării sale l-am contactat pentru mai multe detalii. El ne-a declarat că acest pod despre care face vorbire se află la circa 800 de metri de sensul giratoriu situat la intrarea în tabăra Năvodari. ”Este o pasarelă peste care sincer nu cred că va trece cineva. Lucrarea este făcută cu prost gust. Se va putea trece cu tancul pe acolo la cât de masivă este, dar… pe partea cu benzinăria este aproape pustiu.”
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta