Bulevardul Lăpușneanu – 1 Decembrie din Constanța va rămâne fără locuri de parcare, după aplicarea unui proiect de modernizare cu fonduri europene. Deși modernizarea se face pentru mobilitatea urbană, proiectul va general un haos și mai mare în trafic. Asta pentru că pe respectivul tronson vor rămâne în continuare semafoarele și sensurile giratorii, iar timpii de așteptare vor fi la fel de mari. În plus, mii de constănțeni vor bulversa și mai mult traficul de acest tronson, pentru că, cei care locuiesc în apropierea acestor bulevarde, vor căuta locuri de parcare. Din acest punct de vedere, proiectul nu conduce la creșterea mobilității urbane. De asemenea, proiectul nu cuprinde parcări în zonele din spatele blocurilor. Cu alte cuvinte, 1.300 de familii din Constanța vor rămâne fără locuri de parcare, fără a primi o alternativă.
Astfel, Primăria Constanța a pus boii înaintea carului. De aceea, mai mulți membri ai societății civile au solicitat refacerea proiectului. În acest sens, Grupul civic „Baricada Verde” a realizat o petiție online prin care cere modificarea proiectului de modernizare a bulevardelor 1 Decembrie – Alexandru Lăpuşneanu – 1 Mai!
De ce este important?, spun cei de la Baricada Verde, Pentru că „cel puțin 10.000 de familii sunt afectate de acest proiect, direct sau indirect.“
„Având în vedere intenţia clară a Primărei Constanţa de a continua proiectul pe fonduri europene, facem următoarele precizări:
- Ideea de a moderniza marile artere de circulaţie din Constanţa este salutară, cu condiţia să fie făcută cu logică. A desfiinţa peste 1.200 de locuri de parcare, FĂRĂ A CREA nicio soluţie alternativă pentru aceste maşini (cum este cazul pe Bd. Lăpuşneanu) nu înseamnă altceva decât a provoca noi probleme de trafic. Cei peste 1.200 de posesori de autoturisme vor fi nevoiţi să parcheze….unde??? În spatele liniei de blocuri…sunt parcate alte maşini!
- Spațiile comerciale de la parterul blocurilor nu vor mai putea genera venituri și, implicit, impozite și taxe la buget, salarii, etc. Toate aceste mici afaceri vor da faliment fiindcă vor deveni foarte greu accesibile pentru clienții care nu vor mai avea unde parca. Vorbim despre comercianți buni platnici și bine intenționați care aduc plus valoare către bugetul local.
Mașinile de aprovizionare, în mod cert, vor bloca traficul și îl vor îngreuna.
- Situaţia din zona şcolilor (24 – Ion Jalea şi Spectrum). Trebuie să ţineţi cont că vor exista în contiuare numeroşi părinţi care vor dori să-şi aducă copiii la aceste şcoli şi se vor crea ambuteiaje, chiar mai mari ca până acum. Vorbim despre sute de oameni care vin, în acelaşi timp şi în acelaşi loc.
- Faptul că este un proiect pe fonduri europene nu garantează că este unul benefic sau inteligent gândit. Ţineţi, vă rugăm cont, de alt proiect similar – iluminatul pe bulevardele Ferdinand și Tomis – unde fondurile europene AU GENERAT UN EŞEC IMENS: oraşul Constanţa s-a făcut de râs cu un sistem de iluminat care produce “beznă”!!! Prin urmare, chiar dacă pe hârtie proiectul poate să arate bine, aplicarea lui în practică îi arată adevărata utilitate.
Ca urmare a acestei stări de fapt, vă rugăm să reanalizaţi oportunitatea executării acestui proiect, aşa cum a fost el gândit iniţial.“, se arată în petiție.
Sorin Belu, reprezentantul Grupului civic Baricada Verde, spune că în afara populației, actualul proiect de modernizare a bulevardelor 1 Decembrie – Alexandru Lăpuşneanu – 1 Mai va afecta și agenții economici, care își vor pierde clienții și, astfel, vor fi nevoiți să închidă afacerea. Petiția poate fi semnată aici: https://campaniamea.declic.ro/petitions/cerem-modificarea-proiectului-de-modernizare-a-marilor-bulevarde-din-constanta?fbclid=IwAR1oiU_hEsAkd_C_X86Vx0ZwGjJzcoTh8JCRCxQvEQ5Xd_wSJXpJ-5kyqTE
Amenajarea de pasaje subterane, o soluție pentru fluidizarea traficului
Primarul care a cerut amânare a proiectului privind modernizarea bulevardelor 1 Decembrie – Alexandru Lăpuşneanu – 1 Mai a fost Tudorel Chesoi, fost consilier local și candidat la funcția de primar al municipiului Constanța. Chesoi a spus în campania electorală pentru alegerile locale că, deși modernizarea se face pentru mobilitatea urbană, proiectul nu cuprinde pasaje subterane sau supraterane, care ar fi o soluție extrem de eficientă pentru a fluidiza traficul.
Mai multe amănunte despre propunerile lui Tudorel Chesoi puteți urmări în clipul de mai jos:
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta